Alla inlägg den 4 januari 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 4 januari 2007 18:52

Det är så här den ser ut. Jättestor, jättelång och jätteskön. Nu har "gubben" tagit bilder. En var på långthåll - den var bra (långt håll är bra ;-D) - den fick det bli.

Av Ann-Louise Ryrvik - 4 januari 2007 18:42

Nu har det varit shopping. Jag, och stackars Johan, har varit inne i alla häst och hundaffärer på vägen mellan Motala och Vänersborg. Fruktansvärt roligt, tyckte i alla fall jag. Johan är av den tålmodiga sortens barn, och han sitter snällt och väntar medans jag nagelfar varenda decimeter av affärernas hyllor. Ibland både en och två gånger. Alltid finns det något som man inte visste att man behövde... Jag har en last, som var tvungen att fyllas även denna gång. Jackor! Jag vet inte hur många jag har, men många är det. Korta, långa, tjocka, smala, mörka, ljusa.... Denna gång blev det en ridrock. Jättestor, jätteskön och jätte...ful/fin!?! (Måste be Peter ta ett kort på mig i den i morgon.)Man skulle kunna bo i den, tälta, agera vägkon och antagligen också använda den som fallskärm - men den är fräck! Tyckte att den verkade mycket bekant när jag såg den men kunde inte placera var. Ingen jag kände hade någon. Konstigt för den är verkligen udda.- Varför är den så dyr? Frågade jag ett biträde. -Det är för att tyget är gore-tex och det är MYCKET tyg! svarade hon.Indeed!, tänkte jag.- Och mer? undrade jag.- Det är RIKTIGA reflexer! genmälde honIndeed! Tänkte jag. Och MÅNGA,STORA....- Och mer? undrade jag.- Ridande polisen i Stockholm har den! svarade hon.Hoppsan. Nu visste jag var jag hade sett den konstiga rocken förut. Ridande polisen använder den. Det avgjorde saken. Inte pga kvalitén på rocken som man kanske skulle kunna tro, utan för att jag är svag för poliser. Manliga poliser! Att köpa egen uniform är väl nuförtiden (när man är härjad av tidens tand) det närmaste man kommer ;-)

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards