Alla inlägg den 16 januari 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2007 19:36

Första gången sedan i somras tränade jag sök! Tränade och tränade..... det blev mest "raggarsök" av det hela. Men kul var det! Under sensommaren och hösten har det varit så mycket med jobb, hästar och byggnationer att jag inte hunnit träna något sök. Det har känts jättekonstigt efter att ha tränat i stort sett en dag i veckan i sju-åtta år eller så. Jag började ju med Kiro för länge sedan och på den tiden blev det väl t.o.m två gånger i veckan. Nu äntligen var det dags igen. Nytt år, nya arbetstider och färdig lösdrift. En fantastisk känsla! Den som har hund och gott om tid tycker jag skall prova. Det är nog det roligaste man kan göra med hund och med andra människor - i alla fall om man har ett sådant underbart sökgäng som "mitt". Alltid högt i tak. Glatt med mycket retsamt skoj och gnabb men seriöst och folkuserat. Fantastiskt att det går att förena dessa egenskaper men faktiskt funkar det. Kanske skulle mer träning vara sådan. Man kan vara tävlingsintresserad men glad, skämtsam och ÖDMJUK! Jag tycker att detta saknas hos många. Det är mycket "kan och vet bäst". Själv brukar jag bli skeptisk när någon utger sig för att vara det. De som är riktigt duktiga och verkligen kan något behöver inte hävda sig. Så är det väl i och för sig överallt. Kan dock vara lite irriterande. Slut på terapisnacket för idag. (Jag har lite problem nämligen :-D. Eller hur Anette, Elisabeth mfl. om ni är inne och läser.)Essie var dock helgalen idag. Hon tyckte att det var så KUL! Sprang gjorde hon som ett skållat troll. Men sladden till hjärnan var inte riktigt ikopplad eller också var det bara lite lätt glappkontakt. Hon hittade figgar, markerade som hon skulle, gjorde påvis - men riktningen.... det var lite som att öppna en champagnekork på skakad flaska (tänk Nyår) och tja det tar lite hipp som happ.... Eller föresten, lite mer som en uppblåst ballong som man släpper (tänk barnkalas ;-)). Ja, den liknelsen är bäst, fast utan ljud, för är det något som den hunden inte producerar så är det gnäll...Hade ingen bild på Essie in action, som jag tagit, så jag fick skanna en från tidningen (Canis). Tungan i ena mungipan och svensk-rullen i andra.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards