Alla inlägg den 12 februari 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 12 februari 2007 13:48

Här är det Maria och Hera som visar hur det går till. Synd att jag inte började fota tidigare för Hera gjorde många fina saker innan. Plockövning med apporten funkade fint, musmatta och fingret (låter lite snuskit det.... ursäkta ;-D )Besvärligare var ligg och sitt. Hon bjöd på ligg men inte med den intensiteten som man önskar. Kanske inte så konstigt heller när hon är på mina hundars "toalett" och det dessutom är snöigt och kallt. Det är bara att jobba på. Kommer säkert att gå fint.Mycket puss och gos!

Av Ann-Louise Ryrvik - 12 februari 2007 10:09

I dag har flickorna med fokus varit på besök. Härliga tjejer med härliga hundar! Det är alltid lika roligt. Bilderna gör inte dem riktigt rättvisa för jag kom inte på att fota förrän det nästan var mörkt och då gick det nästan inte + att det mesta redan var gjort. Nästa gång ni. Då ska ni få se på bilder!!!Om jag skall välja bland alla roliga saker som hänt, väljer jag dessa;Fias apportering - från att vi verkligen fått känna om en tand nuddat apporten till att hon idag håller med glädje och släpper på -Tack!!! Vilket jobb, vilken prestation och målmedveten träning!Heras fokus! - Den lilla damen har ändrat sig markant! I dag hade hon i stort sett bara ögon för matte och gjorde inga "utflykter" trots hundar i huset och hästar som kutade omkring i hagen. En snabb koll och sen matte. På de bilder jag tog (och det var många!) var det fullt fokus.Bra jobbat!Fias ingångar! - Från "omöjliga" till "frivilliga". Fia hade svårt i början eftersom hon sökte den kontakt hon var van framifrån, men lite trixande och koncentrerade träning vid sidan och uppehåll med träning på beteenden framför, har gjort underverk. Bra tränat!Hera och Fias inställning!: Att bägge två springer in och bara vill sätta igång att jobba, sådant är kul!!!! Det samma gäller mattarna ;-D

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards