Alla inlägg den 21 april 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 april 2007 22:31

I dag har det varit full fart. Upp i ottan för att pyssla om hästar och sedan vidare ner till Varberg och Anders Kjernholm. Vi är ett gäng som brukar åka dit med jämna mellanrum och få en duvning av honom.

Jag gillar Anders. Han är alltid så engagerad, positiv och ger alla lika  mycket tid oavsett om det är ett ekipage med stor potential för höga klasser och resultat eller ett som inte har lika lätt. Det gillar jag. Det är också mitt måtto.


Jag fick lite bakläxa. Det sista jag har försökt att träna på är svängar i språngmarsch. Har kastat belöning för att få mer action. Har då naturligtvis tummat på precisionen. Det hade lite sabbat mitt fria följ, eller snarare varit på väg att sabba det. Hon har börjat gå snett med högerförväntan. Fick fokus, och skäll ;-) av Anders om det, så nu får jag backa lite och kolla att jag inte slarvar till det mer.

Första passet var detta tydligast, andra passet hade hon fallit mer tillbaka till det hon kunnat innan, så det såg bättre ut. Nu får jag hålla koll på det så skall det nog fixa sig.


Det är alltid trevligt hos familjen Kjernholm. God stämning, högt i tak, god frukostfika och gott käk... Dessutom med ett sådant gäng som man åker med kan det inte bli annat än kul. Karin, Eva, Gunilla, Lena och Anette... vilka brudar!!!!!

Förresten om det strular för Mona och Marwin med vittringsapporteringen på SM:et är det mitt fel ;-). Jag berättade om min doftdiskriminering med post-it lappar och hon blev nyfiken och testade :-D...


Väl hemma i Vänersborg igen blev det lite matlagning och städ. Emelie och Christian kom över på lite mat och öl. Det blev häst, hund och leguanprat till fram på natten... Peter hade migrän, kanske tur i oturen för honom, han är ju måttligt intresserad ;-). Han brukar fråga, när jag pratar med kompisar, om det aldrig tar slut. Har man aldrig pratat färdigt om tex hundträning? - svar NEJ! Det är oändligt och tack Gode Gud för det!!!! Vad tråkigt det skulle vara annars.....






Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards