Alla inlägg den 14 maj 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 maj 2007 17:14

I dag skulle jag ha gjort allt jag ska göra innan vi åker bort. Vi skall åka över till Lettland och Riga några dagar för vi har bekanta som kommer därifrån. Det skall bli kul att ta några dagar off och gå på lite fest "over there".

Så i dag skulle ALLT göras... och hur blev det? Ingenting. Eller ja, någonting blev det men inte som tänkt.


Hovis kom och skodde Robban. När han var klar tog jag och Emelie en fika. Då kom prat om Emelies eventuella hästköp m.m upp och vi började titta i tidningar. Jag är ju egentligen emot att köpa på annons för jag tror alltid att det är något skumt. Bättre om man känner någon som känner någon... "better the devil you know". Vi drack mer kaffe och sedan kom vi på att kolla nätet. Och där hittade vi faktiskt en häst som verkade bra. En ganska ung häst som varit sparsamt riden och då akademiskt. Den var jättesnäll och säljaren verkade seriös. Emelie ringde. Den verkar vara vänligt hanterad och försiktigt riden. Allt verkade bra och bilder kommer att skickas. Hoppas att det är något som faller på läppen och att den har en ok exteriör.  I så fall åker vi snart i väg med transporten...

Det är kul att sitta och snacka och drömma om hästar.


Nu sitter jag här och skriver och skall snart ta itu med tvätten, städning o.s.v Det är skönt att komma hem till ett hyfsat hus, kan t.o.m jag tycka som den slarver jag är. Hästarna får jag ta itu med om det mojnar. Det blåser nämligen storm här eller i alla fall något ditåt...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards