Alla inlägg den 29 juni 2007

Av Ann-Louise Ryrvik - 29 juni 2007 01:41

Redan fredag. Tiden går och det är mycket som man skall hinna träna med sina hönor. Eller träna och träna.... rent praktiskt är det ju E.T som tränar mina hönor under min ledning och jag tränar hennes, under hennes.

Förmiddagen gick till A-hinders träning och sedan gick jag över på slalom.


När jag är isolerad från mitt vanliga liv brukar jag passa på att läsa böcker. Denna gång blev det några hästböcker. På morgonen hade jag läst en bok om hästarsbeteende. Där stod det bl.a om köttätande hästar. Det var frågan om vägdödat vilt, men också om getter, kaniner m.m som hästar dödat och sedan ätit upp. Ganska läskigt och svårt att tänka sig. Någon som hört eller har hört om detta förut detta??? Tydligen händer det då och då fast det är mycket ovanligt...


När sedan en höna på träningen siktade och försökte picka på E.T.s öga! Blev vi rikti5gt fundersamma över våra djurvänners intentioner. Nä, det var bara det att då hönan kom upp i ansiktshöjd såg hönan E.T.s iris och pupill. Människoögat påminner om en target, om ett korn....tur att E.T har glasögon ;-D.


Vi fick lära oss andra intressanta saker idag. Vi frågade vår norska väninna var hon träffade sin man. - Under ett förspel.  Undrar på att vi svenskar satt som fågelholkar först och sedan skrattade oss halvt fördärvade. Förspel = förfest på norska.....=D!



Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards