Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

Bättre träning i dag men har nog tyvärr sumpat ligget...

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 augusti 2007 16:16

Helt uttröttad är jag inne igen efter en tuff dag. Den träning som är gjord i dag blev mycket bättre och det känns skönt, däremot har jag nog sumpat Cazals ligg. Fick inte fram något i dag. Å andra sidan blåser det ganska rejält så jag får väl hoppas på det.

Vattnade lerhögen innan idag. Antagligen för mycket för det blev total gegga - en sådan som styltar sig under fötterna på folk och fä och där tänkte han inte gå! 

Ja, ja nu ska han få vila några dagar från grejande så får vi hoppas på en spontan återhämtning!

Själv tänker jag först ta ett bad med något bubbligt i och sedan fortsätta på den bubbligalinjen genom att dränka sorgerna i något mousserat och knapra på några insjökräftor...


 
 
Ingen bild

ylle

21 augusti 2007 20:52

Det låter ju mumsigt - skaldjur och bubbel - en klar favorit hos Ylle!!!!!!!

 
Ingen bild

Maria Y

21 augusti 2007 23:20

Om han är nyduschad då? Duschar jag Boogie så lägger hon sig direkt jag släpper henne i hagen. Inspirerad av dina manövrar var jag kvick att klicka och bjuda på äpple igår. Mycket förvånad häst kan jag säga :-) Tyvärr kom de andra märrarna farande och hindrade upprepade repetitioner. Alltså, deras mattar stöttar mina klickerexperiment, men hästarna är ena riktiga sabotörer! De har unisont bestämt att Boogie INTE får göra nåt så fånigt som att komma på inkallning och hindrar henne hårdhänt när hon försöker gå mot mig. Morr!

 
Ingen bild

Ann-Louise

22 augusti 2007 09:18

Det var gott Ylle! Hade både insjö- och havskräftor, krabbklor och räkor. Mmmmmmmmmm...

Bra ide Marie och kul att du blir inspirerad. Jag får nog testa duschtricket för nu har vi som sagt strulat till det. Jag upplever lite problemet som så att så fort man belönar för ligget drar man på sig deras uppmärksamhet och samarbetsvilja och den känns oförenlig med att lägga sig....
Å andra sidan fick jag Salle att lägga sig drygt 20 gånger på tre dagar innan det havererade. Vi får väl göra en analys på detta. Det är det här som gör det så spännande!!!!!!
Det är omöjligt att träna med andra närvarande.... Mina hade stått på led runt mig oavsett var, och att ge en och de andra inte får skapar konflikter i gruppen....

 
Hundbiten

Hundbiten

22 augusti 2007 22:21

Halloj! Ser att det även går åt pipsvängen för er rutinerade, duktiga tränare. Jag vill inte vara elak på något sätt, men det känns faktiskt rätt skönt att läsa det :) Det gör er lite mer mänskliga, på något sätt ;)

Skämt å sido - hoppas du fått mina mejl. Förstår att du är rätt upptagen - vill bara stämma av lite, så att det inte är något mejlstrul eller så.

Ring gärna om du vill!

Kram
Lina

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

23 augusti 2007 11:33

Hej Lina! =D Jepp fått ditt mail. Försöker ringa idag.
Ang. misslyckande i träning.... det vore konstigt annars. Gjorde man inga misstag vore man Gud, men eftersom jag inte tror på det, misstänker jag att man döljer det eller inte inser det. Jag står gärna för mina misstag. Förhoppningsvis gör det att jag i längden kan bli bättre.....
Eller som min gamle chef sa när jag fick ett stort och komplext ansvar; -Var inte rädd för att göra misstag - så länge du står för dem och tar lärdom av dem så ser jag det som kompetensutveckling....
Han är klok han!

 
Ylva

Ylva

25 augusti 2007 15:21

Hej Ann-Louise! Jag såg din kommentar på vår hemsida (Isgårds Hästteater) och jag har kommenterat lite om hur jag gjorde när jag lärde min häst att lägga sig. Jag hade inte skrivit nåt om detta tidigare på bloggen. Det är inte så utförligt men jag kan berätta mer om du vill.. /Ylva:-)

http://isgardsteater.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards