Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Visste du att........

Av Ann-Louise Ryrvik - 30 oktober 2007 11:51

Med min nyinskaffade dator passade jag på att fara runt lite på nätet och kolla på andra bloggar och hemsidor. jag ramlade över detta, som jag tycker, ofattbart roliga på en blogg (http://alleswe.bloggagratis.se/). Jag tog mig friheten att behålla kommentarerna för de var också urukul.


Visste du att....

 

Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe? (Är knappast värt det...)


Om du fjärtar oavbrutet i 6 år och 9 månader kommer du att producera tillräckligt med gas till en atombomb? (Nu börjar det likna något!)


Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt i kroppen att det kan spruta 914,40 cm? (Oh My God!)


En gris orgasm varar i 30 minuter? (I mitt nästa liv vill jag vara en gris!!)


En kackerlacka kan leva i 9 dagar utan huvud innan den dör? (Ohyggligt! Jag har fortfarande inte kommit över det där med grisen...)


Om du bankar ditt huvud in i väggen gör du av med 150 kalorier i timman? (Prova inte detta där hemma. Men kanske på arbetet...)


Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud? ('Älskling, jag är hemma! Vad f...?!')


En loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd? Det motsvarar att en människa hoppar längden av en fotbollsplan. (30 minuter...Lyckliga gris.. Kan du föreställa dig detta ??)


Havskatten har över 27000 smaklökar? (Vad kan vara så välsmakande på botten av havet?)


Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen? (Jag vill fortfarande vara en gris i mitt nästa liv - kvalitet framför kvantitet!)


Fjärilar smakar med fötterna? (Någonting jag alltid har önskat att veta!)


Den starkaste muskeln i kroppen är tungan? (Hmm...)


Högerhänta människor lever i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta? (!)


Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa? (OK, det är nog bra......)


En katts urin lyser under svart ljus? (Kan undra vem som har betalt för att ta reda på det ?)


En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner människor med samma problem...)


Sjöstjärnor har ingen hjärna? (Sådana människor känner jag också!)

 

Isbjörnar är vänsterhänta? (Om dom byter, kommer de att leva längre!)


Människor och delfiner är de enda arter som har sex för lustens skull? (Men grisen då??)


:-D!!!!

 
 
Ingen bild

Lin

30 oktober 2007 12:04

Hahahahahahahahahahahaha
Skitbra;)

 
ylle

ylle

30 oktober 2007 12:29

OOOOJ.... ja frågan är vad man skulle välja, om man hade valet: orgasm i 30 minuter eller känna smaken med fötterna.... hmmm... måste fundera ett slag.... Ylle

http://sammie.blogg.se

 
Lena

Lena

30 oktober 2007 14:53

Tänk att det fanns så mycket som jag inte ens haft en aning om att jag ville ha reda på! Grattis till nya datorn och kram på dig!

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Hundbiten

Hundbiten

30 oktober 2007 16:25

Ja här var det minsann allmänbildning på hög nivå! :D

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria&Hera

30 oktober 2007 17:40

Ha, ha, ha!

 
Emelie

Emelie

30 oktober 2007 22:55

hihihi ja det var intressant & kul;) KRAM

http://-

 
Ingen bild

eiram

31 oktober 2007 20:07

hmmm...vem och hur har man provat ut detdär med grisen...va det på en galt eller en sugga...?Eller vill man veta detta...?"Skrik som en gris!" har man ju hört...Blir en inte hes i halsen om en skriker i 30 minuter...?Eller grisar...har dom anlag för att sjunga operetter tro....?De e möe nu...

 
Ingen bild

anna :)

12 februari 2009 15:22

Jag trodde att käkmuskeln var den starkaste.. hmm.. Man kan ju inte bryta upp käken om man så ens försöker!

 
Ingen bild

TJ

23 mars 2009 17:16

Konstigt att kattens urin lyser. hur sen en svart lampa ut med? är det när man släcker ne vanlig lampa:S... mykcet mysko

 
Alle

Alle

17 maj 2009 01:32

Va trevligt att du tittade in hos mig och fann nått roligt!
Skulle ha varit trevligt med en liten kommentar.
Ha en trevlig sön.

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

1 augusti 2009 19:29

Haha,nämen gud va kul! :) otroligt asså :D

http://www.improveme.se/LindaK

 
Maria

Maria

8 september 2009 10:05

haha Stupid ! Tror du verkligen att man inte kna bryta käken ? :S haha roligaste jag har hört, du har aldrig sett någon med bryten käke då elleR ?

http://www.ddumbo.blogg.se

 
Ingen bild

Oscar

27 februari 2010 18:13

Hej rolig sida tyvärr är din fakta om den vandrande pinnen fel du syftar till bönsyrsan.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 februari 2010 21:44

Jaha ja! Nu måste jag bara förtydliga (igen)! Det är INTE jag som har skrivit detta och det är inte MINA fakta!
JAG menar ingenting!

Trevlig kväll :-)!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

4 mars 2010 15:36

känna smaken med fötterna.....? Ja då blir det nog inte mer roligt att trampa i hundskit iaf...

 
Ingen bild

aaaaaaa

10 mars 2010 13:09

du äger

 
Ingen bild

MikAleJon

16 juli 2010 10:04

Jag funderar på att fisa oavbrutet i 6 år och 9 månader för att spränga skolor;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards