Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 3 januari 2008 23:59

Stod och funderade medans jag kvällsfodrade hästarna om vad jag skulle skriva på bloggen i dag. Kom inte på något. Jo, förresten en sak.

Milou har haft en liten egenhet med att stampa och krafsa i foderkrubban och bredvid då han ätit. Jag brukar alltid blötlägga kraftfodret innan jag ger, men i förrgår hann jag inte utan tog bara pellets, hällde över lite vatten och gav sedan hästarna. DÅ stampade han inte!

Trodde att det var en slump, men testade i går också och i dag. Samma sak han stod lugnt och åt. -Äntligen har hon fattat hur jag vill ha min mat! tycktes Milou säga.  Tja, man lär så länge man lever....




På väg in kom jag att tänka på att jag kunde lägga in någon bild på Essies supersnygga, lyxiga halsband med Swarovski kristaller. Shoppade det i går. Inte billigt men j-ligt snyggt om man gillar bling och jag kan ju alltid ha det på mig själv när jag tröttnat att ha det på Essie ;-).


Hann precis ta några bilder men innan jag han lägga in dem så ropade Peter och Stefan, som är på besök att jag skulle komma.

-Hon har stått där och slickat på golvet ett tag! sa de.

Jag kollade. Konstigt... det var något brunkletigt.... NEEEEEJ! Likör! Peter hade haft en flaska i frysen och den hade frusit (och spruckit fast det inte syntes). Han hade ställt tillbaka den i barhyllorna och så hade likören, när den börjat tinat, startat sin vandring ut ur flaskan, ner över hyllan och vidare till andra hyllplan och andra mål. Det var denna likör som Essie nu begärligt hade lapat i sig och som som nu har resulterat i att hon ligger på soffan och ser ganska nöjd och slapp ut.


Förutom det Essie hade slickat i sig hade också en ansenlig mängd letat sig ner till hyllan med fotoalbum. När jag fick se det fick jag nästan panik. Där låg mina gamla barndomsbilder som jag fått från mina döda föräldrar och som saknar negativ!!!!! Det blev ett hysteriskt torkande och snyftande innan jag insett att de flesta bilder hade klarat sig. Jag hade haft en sagolik tur. De album som stått upp hade haft insticksöppningarna horisontellt och de album som låg ned hade insticksfickorna uppifrån och hade fått in likör från undersidorna! Sagolik tur!!!! (I övrigt klarade sig 1500 bilder från Sydafrika genom att albumen har textrutor närmst bokryggarna. De var helt indränkta och albumen helt förstörda, men bilderna var ok.)


Afrikaalbum som klarat sig bra. Tja, inte albumen alltså, men bilderna.


 

Nu är jag trött efter att ha torkat kletig likör från varje sida i alla dessa album och ska gå och lägga mig. I morgon ska jag börja skanna in alla gamla bilder som saknar negativ!!!


 En fråga inför morgondagen; Kan hundar få bakrus?


Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards