Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 6 januari 2008 19:21

Jag har börjat lite smått att klicka på Kompis i dag. Det går fint. Testade snabbt i fredags kväll då gästerna frågade om jag hade tränat något med honom. Det hade jag inte och jag kom på att det ju är synd när man har en liten katt i huset och då jag inte har någon erfarenhet av att klickerträna katter.

I dag var det dags att plocka ut pryttlarna och Kompis och testa. Det gick finemang.


Testade lite targetsticka först och sedan lite musmatta. Det var som om Kompis fattade musmattan lättast, eller också hade jag gjort grunden med targetstickan, för det var i och med den som man såg att han fattade systemet. Sedan var det mycket lättare med stickan också. Han blev mer målmedveten.


Jag höll targetstickan ren från katt tassar för jag tror att det är bra att renodla näsan för sig. Det verkar superlätt att få med tassar och då ska man inte ta med dem i första läget (det blir svårt att få bort dem sedan annars...)


Ursäkta mina fula ridbyxor och fula strumpor (men de är VARMA!) :-P!


MUSmatta är kanske intressantare för en katt!?!! Fniss!


Nostarget - här var det viktigt att hålla himla stilla annars kom tassarna och de vill man ju inte ha.

Av Ann-Louise Ryrvik - 6 januari 2008 13:47

Ojsan. Här vaknar man och hela världen är vit! Jodå, det hade allt kommit en hel del i natt innan man somnade också.

Nu efter frukost och efter att vi har vinkat av Inger och Thomas är det dags att ge sig ut i det vita och leka ;-)....


 

Johan gör sig redo.


Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards