Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 februari 2008 23:25

eller "Kampen mot naturkrafterna!". När jag blir gammal kommer jag skriva en biografi med den titeln. Jag tycker att det är ett ständigt jagande om inte med grep, kratta och spade så med dammsugare, hink och trasa. Det tar aldrig slut! Det lättar inte ens! Ändå har jag så god hjälp av div. löst folk som hjälper mig då och då. När man precis duschat och tvättat händerna och ser fram emot lite slapp och slö navelpillning så ser man sig omkring och så... är det bara på´t igen. Och då tål jag MYCKET innan jag reagerar....


Lite out of date passus:

Det är förresten som det där med ogräset i rabatterna. Det man vill ska växa växer inte, och det man inte vill ska växa det växer som f-n. Man borde göra tvärt om egentligen. Man borde odla ogräs och rensa bort de andra. Kanske skulle man lyckas bättre då, och man slapp fundera över att inte rabatterna ser ut som i "Allt om trädgård" hur man än försöker. "Vildvuxen trädgård" står det som rubrik på artikeln om trädgården med chickt klättrande, överdådligt blommande rosor, blandat med ståtliga perenner (inte sådana som de taniga, små plantor som blekt växer här mellan kvickrot, hästhov och tistel ). Inte ser min vildvuxna trädgård ut sådär!

Gräsmattan kanske skulle kunna bli en grobladsmatta. Why not?


Är det så att när man sitter på ålderdomshemmet och tänker tillbaks på livet så tänker man på grepar och disktrasor? Förhoppningsvis inte. Jag hoppas om en partiell senilitet så att jag bara minns de stunder då man gjorde det där lilla man hann göra mellan städningarna.


Nädå. Här ska vi inte vara några dystermesar! I natt lägger jag mig och det är hyfsat ok i min omgivning. I morgon är det på´t igen. Fniss!



 

-Uäääk! Det luktar skunk!

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards