Alla inlägg den 23 mars 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 23 mars 2008 15:55

I helgen har jag varit på O´Lydias kennelläger i Västervik. Det var jättetrevligt med många roliga hundar och många Evor ;-).


Det hela började med att jag nästan inte kom dit. Eftersom väderprognosen varnade för snöoväder på fredagen beslöt jag mig för att åka direkt dit på lördag i stället. Fick därför åka vid 03.00 för att ha marginal eftersom vädret fortfarande var blåsigt och det kom lite snö. Jag kom inte långt.... efter några hundra meter, vid grannen, hade det drivit till ett snödjup av knähöjd på vägen. Jag hade ju redan passerat några drev som jag klarade av utan problem med bilen fast de också var djupa. Att drivan vid grannen var SÅÅÅ djup syntes inte - men det blev tvärstopp! Ut och svor en del. Började skyffla med fötterna. In igen i bilen för att försöka backa och hämta skovel. Icke det heller. Den kom ingenstans trots fyrhjulsdrift.....SUCK! Ut och skotta med fötterna igen. Efter en stund var jag blöt ända upp över knäna i mina lågskor, iskall, stressad och trött och var nära till att sätta mig ner och gråta. Fick då ringa och väcka Peter - Kan du komma med snöskyffel och hjälpa mig? Klockan är dessutom 03.30, det blåser halv storm och snöar små iskristaller. Du måste gå 400 meter..... Snälla, goa Peter säger - Javisst! Jag kommer!

Efter ytterligare en halvtimme av skottande, puttande, svärande och gnyande i isvinden så kom bilen loss och jag kunde fortsätta min resa. Eftersom det inte vågades vända och köra över eländet igen, fick snälla Peter ta sin skovel på axeln och vandra hem igen......


Resten av resan gick bra och vädrets makter stod oss hyfsat bi under helgen. Lördag var det lite snö i luften men då kunde vi vara inne. Söndagen var ju helt strålande!


Kennelmamma är Mi Nilsson som också driver Jami hundsport, http://www.jamihundsport.se/, och titta här vad de hade..........


Kiro med sitt "Back on Track" täcke. Med keramisk textil och säkert super till en gammal, gammal herre!

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards