Alla inlägg under juni 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 7 juni 2008 19:44

Måste bara lägga in en liten bild på Kiro. Han är fräsch och fin nu och det verkar gå ett tag igen.....

Nemårs Kiro - Fortfarande ungdomlig i blicken....

Av Ann-Louise Ryrvik - 4 juni 2008 01:20

Grejade lite med Puppis i dag. Här har det hänt saker!


Puppis har ju velat ha alla leksaker för sig själv och sprungit och showat med dem. Jag har ju haft fokus på det och varit mycket noga med att vara helt stilla och tyst tills minsta tendens på ingång med föremål har påbörjats - då har jag satt i gång. Har han gått utåt igen har jag tystnat.

Vi har också övat lite på att lägga ett mindre roligt föremål att ha själv (boll), i min hand för att få den kastad.

Efter lite träning kunde han stanna om man bara tog om kamptrasan och släppte direkt. Tog man mer i den så var han bara tvungen att springa bort med den.


I dag var dessa tendenser helt borta - peppar, peppar. Vi kunde kampa rejält - jag kunde släppa - och han bjöd upp till ny kamp genom att dutta på mig med den! Jag kunde t.o.m kampa rejäla "schäferkamp" med drag, putt i sidan, skakande och lyft utan att han när jag släppte tog en lov! Så det kan bli. Det känns jätteskönt. Nu kan man ju aktivt använda leksak i sin träning. Om inte hunden stannar hos en och man kan få tillbaka leksaken snabbt funkar det ju inte.

Happy!


Var sedan på brukshundklubben på instruktörsmöte. Vi satt ute och hade mötet och Puppis kunde vara med. Han var lite yster i början men lugnade sig fint. Hundar bredvid och hundar som kom och gick, samt liten tvåbening som lyfte svansen på honom.  Nyttig träning!


När mötet var klart fick han sig också en mysig promenad med två galanta bc damer. Zonja hade med sig Zting och Storma. Vi tog en sväng i skogen och det gick busbra.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards