Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 10 juli 2008 21:55

Det får väl bli passion ;-)!


En dag satt jag och smågluttade på hästannonser på internet. Bara sådär slötitta för att det är kul. Efter alla timmar man kikat tillsammans med och åt Emelie har det ju blivit en vana ;-).

Just denna dag satt jag och slö kikade på hestmarked.no. Jag scrollade ner lite snabbt och plötsligt hajade jag till. Vad var det!?!? Jag tillbaka upp igen och hittade en bild med en brun häst, men det  var inte den som jag registrerat. I bakgrunden fanns det däremot en svart häst med mycket lång man. Det klack till i mig. Den var helt ljuvlig. Läste rubriken; Två tungdöl till salu. Med andra ord var även den svarte till salu. Jag kastar mig på telefonen och ringde. På nummret träffade jag en mycket trevlig tjej som hette Therese och som sålde hästarna åt en grannfarbror. Det visade sig att det hade varit tre bröder och två av dem hade dött i cancer i år. Det var deras hästar. Den tredje var fårbonde och ville/orkade inte ha kvar hästarna eftersom han dessutom haft hjärtinfarkt också. Therese berättade att hästen var en hingst, 4 år och helt ohanterad. Annars var han lugn och snäll och väldans fin. Han hade också gått tillsammans med en annan 4 årig hingst. Jag sa direkt -Jag vill ha honom!


Efter en del turer så blev det klart att jag fick köpa honom. Jag hade tur som såg annonsen direkt den hade lagts upp, för det var många som ringde på honom.


I torsdags satte jag mig i bilen i arla morgonstund, med gott sällskap av Marie och Emma. Vi skulle köra till Hemsedal där jag bokat en stuga åt oss.

Med Marie och Emma i bilen blir det aldrig tråkigt. Resan blev dryg (kanske pga att vi stannade var och varannan mil för att shoppa, röka, kissa, fotografera o.s.v ) men väldans rolig. Här är några bilder;


Så här såg det ut mest hela tiden skulle det inte rökas så skulle det kissas eller fotograferas...


Professor Emma var med och då fick vi lära oss att denna blomma var giftig och hette Stånds tror jag. Skumt namn....


Vår stora stuga i Hemsedal. 90 kvm med kök, vardagsrum och tre sovrum, dusch och WC. Super!


Galenpanna :-D!


Världens middag! 

Utsikt genom köksfönstret. Vackert!


Väl i vår superfina stuga i Hemsedal blev det grilla av, samt ostar och vin. Det var jättemysigt att sitta där och titta ut över bergen. En liten bergsbestigning blev det också. Emma hade nämligen ideligen kommenterat att hon ville klättra i bergen så fort hon såg en brant. Vi provade att gå upp bakom stugan och kom väl ungefär i takhöjd. Då fick det räcka med strapatser och vi gick ner igen... ;-P

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards