Alla inlägg den 12 september 2008

Av Ann-Louise Ryrvik - 12 september 2008 21:00

Vi har sedan en vecka tillbaka en gäst i huset. Han har fyra ben och en låååååång svans. Han heter Blixten och är en råtta.


Råttägaren skulle åka utomlands och hade fått vakt till alla sina andra djur men INGEN ville passa Blixten. Och det pga hans hårlösa svans!!!!  Stackars råtta. Tänkt att väcka obehag bara genom sin uppsyn (kanske gäller en annan också ;-)  ).  Det var nästan så han var tvungen att mista livet för att ingen ville passa honom pga hans svans. Stackaren!


En kompis ringde till mig och frågade;

-Är du rädd för råttor?

-Nä, svarade jag.

-Klarar du av deras svansar också?

-Klart, tyckte jag.

-Kan du tänka dig att passa en råtta i två veckor? Jag trodde jag skulle klara det men kan bara inte titta på den och dess svans!


Sagt och gjort. Någon timme senare anlände Blixten och han var helt bedårande!!!! En social herre som skuttar runt på golven här på dagarna och följer efter en vart man än går. Han är t.o.m. med när jag damsuger och jag blir lite orolig för att jag ska suga upp honom ;-P.

Han älskar choklad och kakor så vi har mycket gemensamt. Johan älskar honom och kärleken är ömsesidig.


Blixten


Johan och Blixten


Hejsan svejsan du verkar vara en trevlig prick.


Råttis gillar ostbollar också.



Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards