Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Måste bara uttrycka min tacksamhet...

Av Ann-Louise Ryrvik - 26 december 2008 08:58



.... över att fortfarande få ha Kiro hos mig. Om några månader  fyller han 14 om inget händer. Underbart.

Nu är det ingte åldern en strävan i sig, men att få ha en hund som får bli gammal, lite skruttig men också pigg och glad är fantastiskt. Att få han en vovve som tar dagen som den kommer.


Det enda oroväckande (men också glädjande) är att Kiro är osedvanligt pigg nu. Tyvärr brukar djur och människor repa på sig lite extra "på slutet".  Han busar med Puppis efter bästa förmåga och han busar med mig. Häromdagen t.o.m bet han mig i armen sådär som han brukade göra när han var yngre. Det var hans bästa belöning. =-)


Här kommer några bilder på piggelinen.


















 
 
Ingen bild

Lin

26 december 2008 09:35

OJ, sån fart har jag aldrig sett på honom:)
Inte ens i somras när han var så pigg och ville träna såg han ut så.
Det är klart att du bävar för att det ska ta slut, tänk 14 hela år har han varit med dig. Det är en lång tid!
Hoppas han får stanna så länge det bara går och må bra.

 
Ingen bild

Ann-Louise

26 december 2008 09:44

Nä, nu är han brutal :-). Hoppar, skuttar, kampar. Ja han har varit hos oss länge, större delen av mitt vuxna liv. Så tomt det kommer att bli den dagen han inte är här....

 
Ingen bild

caroline Kj

26 december 2008 11:41

Bra att han är pigg och glad! :D.

 
Ingen bild

Bitten

26 december 2008 14:37

Fantstiskt att han har så mycket livsglädje o go vid denna aktningsvärda ålder. Hoppas att han får må bra ett bra tag till. Inte lätt att mista dessa kära varelser.

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

26 december 2008 18:07

Åh, vad härligt att se sånt bus på gammal man! Det är en fröjd att få lära känna ett djur under så lång tid. Jag fick ha mitt varmblod Signe hos mig i tolv år och man växer ihop och känner varandra väl efter så lång tid. Dessvärre blir ju då saknaden efter dem i proportion till detta:( Det är som att mista en del av sig själv...hoppas du har länge kvar tillsammans med honom! Kramisar!

http://hem.bredband.net/b581626

 
ylle

ylle

27 december 2008 08:18

Ja vilken otroligt glad och sprallig gammelman! Gläd dig åt de fina stunder ni har nu, istället för att oroa Dig över hur länge de räcker.... Carpe Diem, det nötta uttrycket.... kram Ylle

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

27 december 2008 19:23

Härliga bilder på gammelman =D
Ta vara på varje dag.
Vilken otrolig ålder på en schäfer, ger hopp till mig som också har en pensionär. Tusen tack för det fina julkortet!!! Kram Jessica

http://www.sjobynshundpensionat.se

 
Ingen bild

Eitam

28 december 2008 20:30

Tänk vad lycklig man kan bli av att bara titta på bilder! Kiro ser ju enna ut som vilken fullfjädrad polisvovve i toppform som helst!Ev tankar på att ens tänka på att göra inbrott hos Dig är som liksom helt borta... ;-)fniss fniss
Helt underbara bilder!!!!!!Må han leva länge-förevigt om jag hade fått bestämma....KRAM!!!!!

 
Lena

Lena

29 december 2008 19:12

Härliga bilder på en härlig hund. Hoppas dina farhågor kommer på skam och att Kiro får vara kvar länge till. God jul i efterskott och gott nytt! Kram Lena

http://klingemaden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards