Alla inlägg den 17 april 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 april 2009 18:26

..... eller tagit sig ;-).


Caroline är nyss hemkommen och detta är rykande färska bilder på henne och Junge. De har haft en riktigt härlig (och snabb) vårritt på eftermiddagen.


Så här ser Carro på saken (egenhändigt skrivet);

Han var pigg och glad, var för det mesta ganska styrbar. . . ;-).Men en sån pigg häst har jag nog aldrig ridit på.


Döm om min förvåning när de kom hem. Jag har aldrig sett Junge så svettig och så nöjd och glad. Helt tillfreds med livet. Det var bara att "klä av" honom, låta honom beta på gräsmattan och spola av honom med slangen. Det märks att det är en gammal travhäst. Att bli helspolad upp till öronen med tryck är något helt normat och ganska skönt. Det verkar som han förstår att svettig pålle = dusch av slang. När han inte är svettig och ska spolas av kan han tycka att det är ganska onödigt.


Det syns inte så mycket på bilden... Observera pölen under magen....



Nybadad Junge. Dropptorkar ;-). (Ser ni dropparna under magen?) Nädå, vi skrapade allt av honom.


Sicka sötingar va´!?!???!!!


Junge speglar sig i min hundträningsspegel efter duschen. Kollar frillan... Nöjd med resultatet.


Vi upptäckte en egenhet som vi inte visste att han hade. Junge kan dricka vatten ur slang med fullt tryck. Nja, vet inte om det var dricka kanske, men han sköljde i alla fall munnen några gånger:-D.


Carro, Junges egna lilla betjänt, får här klia tandkött ;-)!

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 april 2009 16:01


Jag var inne och kollade på Puppissläktingen Ivers blogg och läste detta;


"Vi har måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag men inte nåndag. Det du har tänkt att göra "nå'n dag" och vill få gjort behöver planeras om till någon av dagarna som finns."


Så himla sant. Jag har en tendens att planlägga ALLT till nå´n dag.... Suck!

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 april 2009 08:17


Jodå, kära ni. Jag lever och frodas (tyvärr ;-) he he). Jag har inte hunnit att skriva något för det är ju VÅR!!! Underbart härligt. Här botaniseras i gamla Allt om trädgård och planeras storverk. Det blir väl som det brukar - nada. Redan har jag dock lyckats köpa på mig några växter som behöver grävas ner någonstans.... Ett blåregn som ska förstärka mitt gamla, (nedtrampade av snickare till oigenkännelighet) med ett nytt, samt två klematis.


Det rycker i rostarmen också. Mina Eglantyn försvann när vi byggde, och även Ispahan så det får bli lite rosshopping också.



Hänt sen sist;


  • tisdagens sökträning  gick SUPERBRA! Jag fick till lagom väntan innan vi gjorde oss klara. Rutstarten låg inte långt från bilarna. Det var lätt att anpassa tiden. Puppis skötte sig kanon. Nu kan man se att han inte bara tar sig ut framåt utan strävar att hålla en rak linje ut. Kom också när jag ropade :-) kors i taket.
  • på lydnaden har jag dragits med i Puppis tempo, så vi ligger för högt i energi. Jobbar just nu på att sega mig lite, för att bromsa den allt snabbare spinnen.
  • Salle kan nu skritta och trava på volt. Vi har börjat sträva efter galopp och har fått några. Han kan byta om volt mjukt och fint. Göra halt på spåret. Vi har börjat med öppna på långsidorna och ska snart böra med sluta på dito.
  • Loke kan skickas ut, skritta, vända igenom volten, göra halt (något så när på spåret) och har precis lärt sig trava. I förrgår rusade han, i går hade han redan förstått och travade med nöje, lugnt och "show" .
  • Kiro mår bra och är sig lik.
  • Carro rider på Junge och det går superfint. Milou klättrar i bergen i jakt på gröna grässtrån. Hoppas att jag snart får Milous beställda kapson så jag kan börja med honom också.
  • Inka löper. Puppis har fått mycket skit av henne. Nu är det dock höglöp på ingång och det är annat ljud i skällan. Nu ligger de SÅÅÅÅÅÅ nära varandra och han får göra hur han vill. Hon bara "ler" och kråmar sig det hemska lilla stycket.....

Just nu väntar jag in Lin och vi ska spåra och köra något upplet. Kan tro att det kommer bilder på ett och annat senare i dag. Ni får hålla till godo med en bilde på en av kameliornas blommor.....


Kamelia


Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards