Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 1 juli 2009 21:45


Underbara ros. Min absoluta favorit so far. Så gammaldags, så väldoftaned, så fina grenar så vidunderligt vacker!!!!


 



Av Ann-Louise Ryrvik - 1 juli 2009 19:02


Nu var det då dags. Åldern har tagit ut sin rätt, eller är det misskötseln???  I vilket fall var det dags att rotfylla en tand. Tandläkare är något som jag undviker om det på något sätt går att slippa, men nu hade jag fått tandvärk och det var bara att bita i det sura äpplet (tandläkaren) och åka dit. Nej då, det var styggt sagt. Jag varken bet min tandläkare eller tycker att han är sur, tvärtom han är himla bra.

Det var ett tag sedan sist som ni förstår och föga anade jag hur skrämmande det skulle bli. När man ligger där hjälplös i en stol, med munnen FULL och då menar jag FULL av grejor och en stor karl som gräver i den, då är man inte så stursk. Till en början knep jag med händerna så det blev permanenta hålrum i armstöden, blicken stirrade panikslaget i taket och jag trodde verkligen jag skulle dö.  Jag pressades nästan ned. Munnen var full i skrot. Bl.a hade tanden en klänning av gummiduk som jag tror spändes fast med ståltråd runt den. Sen kom stora nålen och tandis satte igång....

 

När jag låg där i nära på panik, vandrade mina tankar.....

·         Är det såhär "Caesar Milan hundar" känner det, med munkorg och nedbända på parkettgolv när de är livrädda???? ” Den märker att det inte är någt farligt!” ”Den vänjer sig” är vanliga argument. Jag VET att det inte är farligt. Jag som människa VET att det är enda sättet för mig att må bra och ÄNDÅ är det fruktansvärt obehagligt.... Hundarna har ingen aning....  Även om de vänjer sig så kan man fråga sig om det är värt skräcken eftersom det kanske finns andra sätt...                                       


·         Är det så här det kan kännas som häst att ha munnen full av felanpassade bett och åtdragen nosrem så de inte kan svälja ordentligt. Skillnaden är väl att min tandläkare har mjuka händer.... Jag litar på honom. Jag behöver dock bara ligga stilla och försöka behärska mina sväljreflexer och försöker härda ut. De ska prestera också i TIMMAR...

 

·         Utbildas alla tandläkare på samma skola? Ingår det i kursplanen att jobba med negativ förstärkning? Man ska ha dåligt samvete för att man inte varit där på ett tag. Fick de inte lära sig att det inte funkar på alla. Att på vissa individer, sådana som mig, får det motsatt effekt. Jag går inte dit alls, bara för att undvika obehaget av förebråelser och "hot". Alla tandläkare jag har träffat jobbar så. Även alla jag hört talas om.... Dessutom  - det är väl jag som är kund?!?? Återigen är inte min tandis så farlig, men tendensen finns där.

 

·         Funderar på mina vänner som tränar sök i värmen. Vem har det värst jag eller de?!??

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards