Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

I valet och kvalet....

Av Ann-Louise Ryrvik - 27 juli 2009 21:21

är jag om jag ska sluta med denna blogg. Jag har petat ned något till och från i många år. Det har varit kul.


I början skrev jag mycket om tankar och funderingar kring träning helt "privat". Fick sedan reda på att en del trodde det var någon slags "officiell sida"... Ojsan hoppsan. Det blev till att städa ordval, bilder m.m


Jag har också skrivit lite mer när jag velat "röra om i grytan". Det har varit jättekul när många reagerat och det blivit diskussion. Det tar dock på krafterna och på TIDEN. Det har inneburit att det på sista tiden BARA blivit lite bilder och någon fjuttig text... Är man beredd att offra en massa tid på att skriva? Till vilken nytta? Varför?


Nu funderar jag på bloggens vara eller inte vara. Kanske dags att bestämma sig... Ska den vara "personlig", "privat", "officiell" eller kanske läggas ned... Någonting måste dock hända. Vi får se vad det blir....

 
 
Hannah och Doris

Hannah och Doris

27 juli 2009 22:01

vi vill inte att du ska lägga ner!!! tycker ju om att gå in här och läsa kloka ord.

http://hannahbanan.blogg.se

 
Jana ;-)

Jana ;-)

27 juli 2009 22:18

Lägga ner? Det vore synd! Såväl "röra om i grytan" som bilder och fjuttiga texter har alltid varit värd en titt in.

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

27 juli 2009 22:21

Den måste vara kvar!!!! Det är för sjutton enda bloggen som man orkar läsa och som är intressant! Sen att det blir mycket bilder är bara kul. Nä du får allt fortsätta att skriva om dina tankar och funderingar. Här får man både inspiration, motivation och ideer om sin egna träning. :-)

 
ari

ari

27 juli 2009 22:37

Vore synd om du la ned bloggen..jag väntar ju att följa din väg med hästarna. Jag tycker att det är väldigt spännande att se hur någon annan försöker leva mellan klickerträning och barockridning.
Samtidigt förstår jag ditt resonemang..har varit i liknande läge (vi började med teatern då, det var mycket mindre "officiellt" än tävlingsridandet..vi har väl lite knäppisstatus sen dess och det gör livet mycket enklare;-))

http://isgardsdjur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ann-Louise

27 juli 2009 23:23

Hannah o Doris; ska se om det kan bli något klokt då.... :-)


Jana; Tack. Känner mig lite tråkig bara....

Jenny; Tack. tack. Ska försöka. Fick faktiskt lite inspiration nyss. hornen växer ut :-)

Ari; Ha ha ha,,,, nu kom jag på en grej :-))) tack ari!!!!

 
ylle

ylle

28 juli 2009 06:28

A-L, jag förstår mycket VÄL Dina tvivel när det gäller att lägga ned tid på bloggen och reaktionen på den respons (eller ibland - brist på respons!) som den orsakar.

Men - jag håller med föregående inläggare, det vore mycket tråkigt om denna kloka bloggare (DU!!!) slutade att delge oss sina tankar och grubblerier (som väl alla vi hästmänniskor brottas med mellan varven?)

Även jag ser så mycket fram emot att följa Dina vilda gossars utveckling!!!!!!!!!! Överge oss inte!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lin

28 juli 2009 07:48

Privat, personlig och fjuttig får den gärna fortsätta vara!!!
Kanske du kan lägga ner det officiella, där du måste väga varje ord, skriv bara om det du vill utan att käna krav!!
Vem vet ??!! En dag kanske du kan ta en bild på en oljemålning och lägga in här...:)

 
Ingen bild

Bitten

28 juli 2009 09:27

Även jag skulle bli besviken om du lägger ner bloggen, även om jag förstår dig. Detta är den enda blogg jag läser och den har gett mig så mycket glädje. Att få få ta del av dina hundar, hästar,blommor och tankar har varit jättekul- Tack!!!

 
Ingen bild

Ann-Louise

28 juli 2009 14:38

Bitten; Tack så mycket för de orden. Vad glad jag blir. Har fått lite nytändning...och ev ny kamera så det blir nog ett tag till. Ska kanske styra över till mer träning om jag ids.....

 
Ingen bild

Fialialumpanstumpan I Sigtuna

28 juli 2009 14:53

Mäh! Strunta i om nån fått "åfsiäll" om tokfoten! Tacka för att du inte vill blogga om det ska bedömas hit o bedömas dit! Gullhöna, låt bli o ta åt dej istället. Det säjer bara nåt om den som bedömt än det du skrivit! Luften é fri! Leve friheta! Men slutar du är det DITT beslut, där är du också fri.... men du ser att du skulle "fattas oss" det känns la gött?

 
Lena

Lena

28 juli 2009 18:42

:o(

http://klingemaden.bloggagratis.se

 
Cita med Iver

Cita med Iver

29 juli 2009 01:31

Jag hoppas att du fortsätter att skriva! Förstår att det tar tid, men jag tror att det är många som läser och uppskattar den!

Hittade en länk till en passande film, http://www.youtube.com/watch?v=sknEaZHHbhc. Det kanske skulle vara något för dig och Puppis! ;-)

http://iver.blogg.se

 
Cissi

Cissi

29 juli 2009 14:20

Jag har följt din blogg ett tag men hittills inte "gett mig till känna" men känner att jag vill kommentera detta:

Internet är ett fritt media, ordet är ett fritt instrument - självklart ska du skriva exakt det du VILL skriva oavsett vad andra tycker, ingen behöver läsa.....

Personligen gillar jag dina bilder och ditt sätt att ta upp olika frågeställningar. Mycket både vilsamt och inspirerande att läsa!

http://www.tripora.se

 
Ingen bild

Eiram

30 juli 2009 14:21

Även Om jag nu fick detta tvivlets info verbalt från Dig häromdan,så vill jag bara säga att
-Ge FAN i å sluta blogga!!!!Då blir det ju ännu tråkigare å sätta sig framför datorn!!!
Det här är ju en av de få ljusglimtarna man får på eländet!
....snälla....sluta inte va du än gör!
(Men det ser ju i dagsläget ändå ut som om Du kör igen, tack och lov!!!!)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards