Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Stoägare på besök ......

Av Ann-Louise Ryrvik - 30 juli 2009 14:28


Nu när jag ändå bestämt mig för att fortsätta (tack för alla glada tillrop) så kommer jag att försöka skriva mer träning. Ta allt med en nypa salt och döm mig inte för hårt om jag begår grava misstag dvs är en idiot. Ge mig däremot gärna nya tankar och gör mig uppmärksam på saker jag verkar ha missat.....


I dag fick jag mycket trevligt besök av en stoägare med familj, som var intresserad av att få Loke som kavaljer till sitt dölesto. Hon kom för att kika på honom och hur han var. Himla kul.

Loke visade sig väl inte från sin bästa sida - vilket är väl typiskt... alltid....Murphys lag ni vet.


Jag tog ut Loke i paddocken för att de skulle få se hur han är, hur han rör sig och kika lite närmare på honom. Det var förmiddag och sovtid för hästarna så både Salle och Loke var ganska lugna. Dessutom, murphys lag igen, så hittade jag INGEN av mina åtta(8:a!) dressyrspön. Slet till mig en björkslygren. Den åt han upp :-).


Han fick gå några vänder på linan, byta volt och lite trav på lina. Han brukar ju ta i så det står härliga till, men nu.....nä, "jag står hellre här, bredvid matte, och snaskar på godis" i bästa Ferdinand stil. Man kan bara krama dem. Sen försökte vi med förvänd öppna  på långsidan, men det blev sådär.


Några positiva saker var i alla fall att han varken käkade upp eller sparkade ned gästerna. Ett rätt. Han var lugn och snäll och mysig. Ville gärna kelas med och gillade barnen. Det verkade som familjen verkade nöjd över honom och var intresserad av vidare "samarbete".


Det hade varit skitkul att få "barnbarn". Jag är bara bekymrad för att Loke ska bli hingst "på riktigt". Att han blir stimmigare, att han blir osams med Salle. Kanske kan jag inte ha dem tillsammans om han har fått prova på det lilla roliga.... Är det värt och ta risken? Hur kan man, om man ändå skulle prova, minimera skadorna? Är det någon av er som läser som har erfarenhet av betäckning och hur hingstarna blir efteråt???? Om ni har erfarenheter så skriv gärna....


 
 
Hannah och Doris

Hannah och Doris

30 juli 2009 19:38

Hej hopp! Jag har inga svar på dina frågor men en liten glad nyhet. Det finns åtminstone ett litet foster i Doris mage..:D en kompis syster är uppfödare och hon kunde känna en fostersäck där inne häromdagen. Det kan finnas fler men Doris tyckte inte att det var roligt så hon spände alla muskler hon kunde hitta i magen så det var inte så lätt...;) Glöm nu inte att gå in och gissa på bloggen så du är med i tävlingen..:) Kram Hannah

http://hannahbanan.blogg.se

 
Ingen bild

Charlotte

30 juli 2009 20:51

Stoägarinnan ber att få säga "Tusen Tack!" för en jättetrevlig förmiddag. Loke behöver verkligen inte ursäktas, han visade upp de bästa sidorna som kan finnas hos en häst: Lycka, Engagemang och Klokhet. Mina tjejer var ordentligt spända inför mötet med "alla" hingstar men de visade sig vara fantastiskt harmoniska individer. Vilket fint arbete du utför med dina hästar!
Tack för att vi fick komma och titta på Snygg-Loke, nu följer jag med spänning kommentarerna till ditt inlägg i denna fråga.
Hälsningar
Charlotte

 
Ingen bild

Ann-Louise

31 juli 2009 08:05

Hannah; SÅÅÅ roligt! Jag måste naturligtvis gå in och gissa....

Charlotte; Tack tack. Det var väldigt trevligt att träffas och det hade varit kul att bli farmor.. ;-)

 
Ingen bild

Marie

31 juli 2009 12:07

Hej!
Kan ju bara se till Zeb, han är ju samma kloke man, men samtidigt så går ju inte han med andra hingstar och valacker...
Så inte mycket hjälp av mig, kanske!
Kram

 
Ingen bild

Malin

31 juli 2009 14:31

Hejsan raringar... Hoppas allt är bra..

Jag har ju själv fött upp hästar o jobbat extremt mycket på stuterier osv..

O klart att det blir skillnad då du en gång har låtit hingsten testa det där soms kall vara så underbart .. *ler*

Mycket svårare att ha en hingst som har betäckt tillsammans med andra hingstar tex.. Han kan bli bångligare o upptäcka att han ju faktiskt ÄR hingst o då kommer ju nya problem..

Du är en klok tös så tror nog att du klurar ut vad som känns bäst.. Att dem alla är fantastiska att se på är helt klart.. Grymt snygga killar du har..

fast fortfande är ju min favvograbb hos dig Johan.. :-)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards