Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 13 augusti 2009 23:08


På eftermiddagarna åkte vi tillbaka till skogen för att spåra. Här kommer några bilder på Johan när han spårar (iförd Crocs) med Diva (i koppel).


 

















..... och hittade slutet....

Av Ann-Louise Ryrvik - 13 augusti 2009 16:28


Onsdag - torsdag var det dags för oss att ha lydnadsträning med Maria Hagström. Hon var som vanligt superbra. Inspirerande, trevlig och ödmjukt. Det är härligt med sådana människor.

Jag och Puppis hade inte så mycket att visa upp. Vi har små kok puttrande på spisen men eg inget som är visningsbart. Det är mest bara till att träna.

Jag har rudiment till både ruta, framåtsändande, apporteringsdirigering m.m men ingenting av det var ju läge att dra upp i den settingen.


Vi fick i alla fall visat vår apporteringslek, explosiva starter och kryp. Maria tyckte att Puppis var en trevlig vovve och det är ju alltid kul. Hon beordrade mig att sätta fart med träningen och det ligger mycket i det. Jag har ju tagit det ganska lugnt eftersom han har mognat så sent. Dock är det dags nu och bara att ta tag i det.


Dag två fick jag bita i det sura äpplet och ta fritt följ. Jag har ju lagt det lite på is eftersom jag inte tycker att det är tillräckligt exakt. Maria sa att hon tyckte det var ok, och jag fick köra några vändor. Han låg lite för högt i energi så jag skulle tänka på att försöka sänka aktivitetsnivån där. Enig! Däremot tycker jag ändå att det är för instabilt. Kanske syns det inte lika mycket som det käns. Jag är dock lite "petelipet, pet, pet, pet..."


Skit samma! Nu ska här i alla fall tränas.....


Maria och Steinar med vovve.




En glad Marthe


Marthe och Enya tränar transporter in på plan....


Käck liten bordercollie.


Platsliggning på världens vackraste lydnadsplan..... På bilden; Tam och Enya

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards