Alla inlägg den 17 september 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 september 2009 22:58


Hejselisvejsili! Sitter här en sen torsdagkväll och funderar på vad jag ska lägga in. Med tanke på senaste tidens inspiration vad gäller kattetologi så föll valet på ett par nytagna bilder på Kris (och Panik).


Kris och Panik är två kattbrorsor som kom till av ett misstag. Ett misstag som blev väldigt trevligt tycker jag :-)! Kattmamman var Rag-doll som skulle till Karlstad och få kavlajer. I huset levde också en orientalkille, Desmond, som inte var könsmogen.... Men på natten innan Karlstadresan förlustade de tu sig på köksbordet.

Desmond hade helt plötsligt blivit könsmogen och visste också precis hur man skulle göra :-).  


Det intressanta är att Kris och Panik är uppfödda i en "kärnfamilj" ;-). Desmond låg ofta hos kattungarna, om jag inte kommer ihåg fel, minst lika mycket som mamman. Jag kommer också ihåg att när det vankades köttfärs så småning om lät Desmond kattungarna käka först, sedan mamman och blev det något kvar tog han. Detta trots att det var hans favorit mat. (Komplettera eller rätta mig om jag har fel Lena.)


Kris och Panik är värsta gosiga, sociala, gemytliga kissekatterna man kan tänka och det är en ynnest att fått leva med dessa herrar. Tack Lena!





  

Kris


  

Kris. Panik syns i bakgrunden


  

Färgen heter black smoke. Topparna är grå, men är kritvita i övrigt.



Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards