Alla inlägg den 24 september 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 24 september 2009 19:42


Full fart är det. Har varit osedvanligt konstruktiv det sista. Hoppas anfallet håller i sig. Normalt sett är jag en sån som sticker fingret mot skyn och känner vart dagens "har lust att göra"- vindar blåser... Trevligt men inte så fokuserat kanske.


I dag har hovis varit här. Älskade hovis. Jag har verkligen världens bästa!!!! Han är så lugn och snäll med hästarna. Skor och verkar kanon. Går alltid att få tag på. Kommer alltid när han lovat och är dessutom trevlig och rolig. Kan man önska sig något mer????? Jag är SÅÅÅÅÅÅÅ tacksam!!!!

Salle har växt till sig på sista tiden. Liksom stabiliserat sig. I dag fick jag en värdemätare på det. När hovis verkade bakfötterna slappnade han av så mycket att han hängde ut snoppen. (Hästen alltså ;-) he he he.) Då är man avslappnad!


På eftermiddagen startade jag upp arbetet med Junge. Han har ju varit konvalecent sedan förra året. Nu känns han såpass fräsch så jag ska börja arbeta lite mer strategiskt med honom. Caroline har ju ridit honom under året och jag har också gjort några tafatta försök från marken, men eftersom jag just nu är i ett stim så tänkte jag smida medans järnet är varmt och starta upp lite strukturerad träning.


  

Junge har snälla ögon!


Efter Junge tog jag Milou. Satte långa tyglar i grimman på honom och ATTANS vad fin han var. Han tuffade på som tåget!!!! Jag glömde att vi hade tränat såpass. Eller snarare att han hade lärt sig något av mina trevande försök. När gjorde han det????? Kunde i vilket fall styra runt honom i krumelurer. Han stannade när jag bad honom, gick fram när jag ville och travade när jag ville. Holy moses! Försökte ta bilder samtidigt (gubben är på fest). Det gick väl inte så bra, men det syns väl nå´t i alla fall....


  



  



  


Efter att Junge och Milou blev släppta i sommarhagen igen så hann jag ett pass med Puppis också. Förresten ska han nog få ett till nu..... GO´kväll!

Av Ann-Louise Ryrvik - 24 september 2009 13:31

Nu när allt börjar gråna, speciellt här i Västsverige där löven oftast ruttnar ner från träden, är det speciellt trevligt när man ser ringblommorna. Dessa sprider en färgexplosion och gör att den annalkande hösten inte känns så dyster.

Låt er förföras!


  


  


  


  

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards