Alla inlägg den 27 september 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 27 september 2009 21:53


Vill bara påminna om att det finns en trevlig hanhund som letar efter ett nytt aktivt hem!!!!


....som har mycket gott om tid? Älskar långa promenader? Tycker om att träna MYCKET med belöningsbaserad träning? Någon som är aktiv och "sportig"? Någon som saknar en fyrbent kompis?


Vovven är en irländsk röd setter, 2 år och helt ljuvlig. Han är pigg, alert och lättlärd. Jag har varit med och provat honom på spår, och fast han aldrig spårat, kastade han sig över spåret och när första var klart spårade han hela vägen bort dit vi hade lagt spår två och tog det också. Vi lät honom för han var så ivrig och för att det var lite skojsigt. En fantastisk näsa, MYCKET energi och slug uppfinningsrikedom. Testade omvänt lockande, sitt, ligg, backa vid samma tillfälle och han snappade ALLT direkt! Jag blev faktiskt riktigt överraskad. Eftersom han är så lättlärd utvecklar han ju också lätt beteenden som man kanske inte vill ha. Tex har han lärt sig sno fjärrkontroll och mobiler för då blir det fart på familjen :-D! Man kan inte annat än garva. Samma med att dra i jackor.


Jag tror han kan bli en jättetrevlig hund för tävlingsträning (kanske spår, sök, lydnad) eller kanske också/eller jakt. (Jag kan ju inget om jakt så det kan jag inte avgöra, men han pointar och är ivrig...)


Just nu bor han med en familj och i lägenhet. Det funkar bra, men de känner att tiden och möjligheten inte finns att aktivera honom i den grad han behöver. Även om de älskar hunden, tycker de att det är bättre för hans skull att han får komma till någon som kan ta tillvara hans potential och som uppskattar hans aktivitet och iver. Det är alltså ingen hund som "nöjer sig" med någon timmes promenad per dag och social samvaro i övrigt.


Jag hade gärna tagit honom själv om jag inte haft en hanhund i samma ålder. Hoppas att det finns någon träningsnarkoman och friluftsnisse som kan tänka sig att bli denne hunds bäste vän.


Hör av er till mig så kan jag förmedla kontakten. Endera genom en kommentar, som jag naturligtvis inte publicerar eller via mail; ann-louise.ryrvik@canis.se

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards