Alla inlägg under september 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 september 2009 22:07


I dag var det dags för första riktiga promenaden med Loke. Jag har ston bredvid vägen oavsett vilken väg jag tar och det har känts lite mycket förut. Nu var ene grannens ston borta för en tid och då var det dags att ta tag i promenerandet.

Vi passade på att kasta upp Johan också. Det var ett tag sedan Johan satt på Loke sist, så vi började med att han fick mat samtidigt som Johan satt upp. Men det var (förståss) inga problem. Johan fick rida en bit på promenaden. Det gick också fint.



  

Uppsittning.


  

lite fixande med ridhjälmen...

 

  

Tummen upp!


    

Godisstopp

 

 

  

Upp på kullen

 

  

Det är mysigt att få ha en liten pojke på ryggen och samtidigt få lite gott gräs.

 

 

Efter en mysig stund uppe på kullen där Loke fick käka lite gräs och vi pratade och gosade lite, fick Johan hoppa av. Jag fortsatte med en promenad bort till Hagen-vägen. Han skötte sig superfint!

 

  

Salle sprang ut på gärdet och höll oss sällskap en bit.

 

  

Inga ston hemma hos grannen. Ganska skönt för nu slapp jag att träna det samtidigt som jag övade att ledas och att ta en promenad lite längre bort.

 

  

Mycket spännande att kika på.

 

  


 

  

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 september 2009 06:14


Det märks att det inte regnat på några dagar. Mina peacerosor har sett ut som gråmögliga pinnar i rabatten och sen, några regnfria dagar och de skiner upp som solar i ogräset.....


  

Peace. (Ja, jag SKA rensa rabatten ;-) !)

 

  

Malva-mitt! Som en annan galax!

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 september 2009 06:07


Kommer ni ihåg när Cazal var en liten mupp? Så liten och söt. Det lustiga är att det är ungefär så jag fortfarande ser honom. Liten älgkalv. Det är väl det som händer med oss när våra barn växer upp.... vi inser inte att ens barn växer upp trots att de är 40 år gamla :-).



  

Liten salle tränar att targeta föremål som ligger på marken och prasslar....

 

  

Pussgurka!

Av Ann-Louise Ryrvik - 15 september 2009 16:55


Loke har ju åkt transport, i alla fall en gång när jag hämtade honom i Norge i fjol. Därefter har det inte blivit någon lastning. I dag tog jag dock tag i detta. Tänkte ta det väldigt varligt, men han skuttade ombord på en á två minuter. Här kommer lite bilder....


  

Ska jag ombord i den lilla luckan eller i den stora?

  

   


  

Nosar lite på lämmen...

 

  

 

 



     

Nåväl jag går väl in.....

 

  

och fick lite smaskigt att käka....

 

  

Jag passade på att gå runt hit och dit. Öppna sidodörrar, stänga dem, gå bakom o.s.v för framtida möjlighet att stänga transporten själv.

 

för att inte göra det för lugnt så passade Gubben på att hacka med hacka, skotta grus och köra skottkärra bakom Loke.... fniss... tur Loke är cool...


     

Av bara farten passade jag på att lasta Salle en gång också... Det gick fint.

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 september 2009 09:34

 Bäst att suga upp det mesta som växer och blommar i omgivningen så att man har på lager till vintern.... Håll till godo!


  


  



          



    



Av Ann-Louise Ryrvik - 14 september 2009 09:26


I helgen var det första träffen på hundoch kattetologi på SLU i Skara. Första dagen var det fokus på hund och andra dagen på katt. Hundföreläsningen var väl ok, men jag kände att det var mycket som var bekant och att jag hade svårt att höra skillnaden i innehållet vad som var forskning och vad som var eget tyckande. Kattföreläsningen tyckte jag var bra. Föreläsaren refererade till vetenskapliga artiklar hela tiden och var tydlig med vad som man vet, tror och egna teorier. Sen är det säkert så att det har med att göra vad man känner till sedan förut. Jag har haft katt i 12 år och jag inser att jag inte vet något om dem typ. Känns som man verkligen fick mersmak.


  

Kompis kommer att studeras en hel del under och efter denna kurs tror jag...

Av Ann-Louise Ryrvik - 13 september 2009 09:30


Det är så tydligt när det ska bli vackert väder. Då har spindlarna varit flitiga och byggt många nät och morgondaggen hänger som glitter i trådarna.....


    

Av Ann-Louise Ryrvik - 11 september 2009 08:42


Det är "stor-mökning" som gäller i dessa dagar. Det innebär att min lilla container snabbt blir full och behöver tömmas. Förutom att det är smidigt när lastbil kommer och hämtar så är det också bra miljöträning för hästarna. De verkar inte så bekymrade i alla fall.....



  

Nyfikna i strutar


  

Döm om min förvåning när Salle traskade ombord... Kanske kunde man lära honom att gå dit och skita!???  ;-)


  


  



  

Kan du inte tala???


  

Gosepojkarna. De gillar verkligen varandra.


     


Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards