Alla inlägg under oktober 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 oktober 2009 17:27


  

Det är första gången jag sett detta senario på min dataskärm, men i dag hände det.


Hoppas det blir som förutspått. Då kan t.o.m en höst och vinterhatare som jag tycka att det ser okey ut Flört. Klart 15 grader mer överallt hade förståss varit ett lyft.....

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 oktober 2009 10:16

Fick denna länk på mailen. Ha ha ha. Kolla HÄR för ett fnissGlad.

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 oktober 2009 09:34


Tada!  nr 1

Efter några dagars frånvaro är jag här igen. Jag har inte tagit i en dator sen fredag tror jag. Skönt. Har varken haft tid eller lust. I dag är det dock en kall morgon och det som står på dagens agenda kan vänta några timmar. I dag är det stora MOCKAREDAGEN och sedan så ska jag kanske köra Milou och så träna lite lydnad med Puppis.


Tada! nr 2


I helgen var det avslutning för klickerTRÄNARgruppen "Norr" i Skåne. Vi hade lite avslutningstester och även lite fritt valt arbete. De är helt fantastiska och jag kommer att sakna dem!

Fick också värsta presentkorts-presenten av dem på avslutningen. Jag kommer att lägga in en bild på den saken jag valde lite längre fram, när jag fått den. Tack kära ni!


En annan liten ego-skojig nyhet; Innan vi gick hem på söndagen skulle jag visa ett kryp med Puppis. Vi hade diskuterat bakbensrörelser, framdrift och vaggning... Nu skulle jag visa live hur jag menade. Puppis den lilla råttan hade suttit i bilen hela dagen men kunde ändå krypa något så när. Inte perfekt, men OK.

Det skojsiga var att Wimsa, en ståtlig briard, stod med och kikade. Först var jag riktigt orolig, men eftersom Wimsa och hennes matte är jättecoola så släppte jag det. När krypförevisningen (om än lite okoncentrerad från MIN sida var över) var Wimsa och hennes matte så snälla så de gick runt oss så vi fick träna på att göra ingångar med lös Puppis och annan hund nära.  Det gick faktiskt bra. Han höll sig hos mig och gjorde bara enstaka kik. Jag ser ljuset ;-). Tack Sara!


  

Kolla vilka finingar!!!!! Kram på er allihopa!

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 oktober 2009 11:30


På fredagen begav jag och Johan oss iväg till Scandinavium för att titta på Walking With Dinosaurs. Vi hade det riktigt mysigt, jag och Prinsen.

Här är någon bild från spektaklet;


  



  

Till och med ett brontosaurus barn är stor..... 


  

Tyrannosaurus rex. Mor och barn.

 

  

Johan leker frihetsgudinna! Ser ni skylten i bakgrunden?

 

  

Hmmm... undrar vem som fixade denna skylt hi,hi,hi....

Av Ann-Louise Ryrvik - 7 oktober 2009 16:09


Det är vådligt att rida. Såg den här på YouTube. Fruktansvärt!  Kolla här!

Av Ann-Louise Ryrvik - 6 oktober 2009 23:02


  

Av Ann-Louise Ryrvik - 6 oktober 2009 22:49


I dag har det varit sök. Vi var i Zonja jättefina skog. Det gick väl bra. Farten är det inget fel på. Gick allt ganska fint ut, på det hela taget nöjd. Jag tabbade mig  dock vid sista figgen. Zonja kallade det för en kinderäggöveraskning - tre svårigheter i samma ;-). Det var en månad sedan jag tränade sök pga nacken. Det var första gången som det låg markering inblandat med hitta. Jag hittade inte mina vanliga rullar så jag tog en liten vit Essierulle. Såg HELT annorluda ut. Till på köpet var det sist och då han var ganska trött.

Han tog allt rullen, men han blev lite förvirrad och det joxade en del... Dumt dumteli dumt dumt. Nåväl. Ingen större skada skedd. En gång är ingen gång och två gånger är en gonggong....

Sen fikade vi hos Z som gjort världens goaste äpplekaka. Makalös! Med grädde och hallon :-). Det ni!



När jag kom hem hade Johan med sig ett helt gäng kompisar efter skolan. Det var det ena med det andra som skulle göras, bla. skulle det spelas fotboll i paddocken.  Trevlig underhållning tyckte hästarna. Plus att de också fick lite extra klapp, kel och uppmärksamhet mellan varven.....


  

- Intressant. Normalt sett är det vi som grejar där inne. Nu har de stoppat in halvfigurerna där!

 

  

Några av barnen och hästarna umgås.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards