Alla inlägg under november 2009

Av Ann-Louise Ryrvik - 11 november 2009 19:40


Att ha häst är mycket jobb. Att ha fyra är ännu mer. Det är ett ständigt mockande, krattande, vattenfyllande, hösilagefyllande och donande. Det blir liksom aldrig klart (förståss eftersom det hela tiden ätsupp och skits ned)....

Jag brukar nödmocka dagligen och en dag i veckan har jag "mockaredagen". Den inföll idag. Då letar jag mer högar och försöker krattaupp halm och hösilag som kommit på avvägar. Det är väldigt skönt när det är gjort och man ställer undan redskapen! Sen är det lika illa nästa gång man kommer ut även om det bara är någon timme senare. Suck! Här kommer några kvällsbilder.....


  

Första lyan är Junge och Milous. Andra Loke och Salles.


  

Lille Milou tankar. Det trasiga karet innehåller ett mineralblock och en tyngd. Det beror på att den lille ligisten (Milou) sparkar sönder mineralblocken, strör ut det över marken och det är borta på någon timme. Med tyngd i kommer han inte åt. Däremot blir plastkaret söndrigt.


  

Junge nopprar lite av halmen och Milou tittar på. Loke och Cazal har kommit hem från hagen bortom skogen.

Av Ann-Louise Ryrvik - 10 november 2009 17:35


Härlig dag har det varit i skogen. Lagom väder. Lite blåsigt kanske men helt okey.

Puppis och jag drog startnummer ett. Jag hade lagt om strategi med belöningarna hos figgarna. Kampskinnen är FÖR häftiga. Det märks när det blir kontinuitet i träningen. Växlade ner till boll i dag. (Mat är en bestraffning.) Kampskinn fick han bara hos mig.

Det gjorde susen. Han höll i hop kanonfint. Fina tomslag och fina hitta. Riktigt, riktigt kul.

Här kommer lite bilder..... De är tagna med fulkameran (vem orkar släpa en koloss - och dessutom vara figurant då och då...) så ni får ursäkta kvalitén.


  

Bengt och Sara har hittat Susanna.

 

  

Bengan bjussar på Kalles prickiga till sin prickiga hund på påvisen - ha ha ha riktigt skojsigt!

 

  

Åse och Sara har mysstund.

 

  

Bengan kollar in om Sara har något på gång. Fin skog va?????

 

  

Stella har markerat.....

 

 

....och sticker på påvis. Spring Claes, spring!


   

Håkan undra "vart tog den söta lilla tollar´n vägen... ingen som vet, ingen som vet..."

 

   

Jodå, Viking kom allt in med rulle.....

 

    

Linda är funnen och husse och hund är nöjda.

 

  

Viking på väg.

 

  

Jimmie och Susanna

 

  

Jimmie på språng.

 

  

Linda och Vilda

 

  

Världens vackraste Vilda!

 

  

Claes kryper ur en "åselega".

 

  

En annan typisk "åselega". Denna med en Åse i :-)!

 

 

Utsikt från en annan lega.

     

Åse och Hektor på påvis

 

  

Hektor på G.

 

  

Claes och Bengt diskuterar. (Påminner lite om "gubbarna på balkongen" i Mupparna =D!)

   

Mycket vackert finns i vår herres hage.

 

Å sen så var det fika förståss. Viktigast av allt. Inget smakar godare än en koppkaffe efter några timmar i sökskogen. Linda hade bakat kanongoda chokladrutor. Mumselimums!!!


  

Åse har fullt sjå med sina svarta pojkar. Ior Fuglesang, Sputnik och Hektor Luring.

  

Vackraste workingkelpien Nogger med matte Linda.

  

Sötnos! Nogger menar jag. Fast tja Linda är också ganska söt ;-).

  

Claes "the evil man" vet precis hur man ska peppa en workingkelpievalp :-)!

 

Jag längtar redan till nästa tisdag och sökträning med världens bästa sökgäng!

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 november 2009 22:10


  


  


  


    


  

Bästa vänner.


  

- Vadå, fet, ful & smutsig?!!!!?!! Och vad är DU då???????

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 november 2009 20:58


  


  


  


    

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 november 2009 19:32

..... men ganska glada och lyckliga (tror jag).


Här kommer en bildsekvens från snuskpållarna i lerhagen....


  


  

Här kommer Piff och Puff.... är på gång.....

 

  

 

  


  


  


  


  


  



  

Salle bättrar på lerinpackningen...

 

 

  


  

Nice

 

  

Tack å hej!

 


 

 

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 november 2009 20:34


  


  


  


  


  


  


  


  


  


  

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 november 2009 19:39

Efter en hektisk tid är jag tillbaka i bloggosfären. Senaste tiden har jag haft en praktikant. Det har varit jättekul. Alla klickerTRÄNARkurser för år 2009 är klara. Det är med stor saknad jag inser att vår tid tillsammans är över men hoppas att jag kommer träffa er i andra settings. Så många trevliga, underbara människor och fantastiska hundar.... Vi planerar ju redan återträff =D!

Nu ska jag dra mig in i ide och träna egna hästar och hundar.


  

Med sådana gamla valacker förstår ni vad jag har att göra ;-)

Av Ann-Louise Ryrvik - 2 november 2009 20:12



  

Lägger in en bild på Johan med ett av favoritdjuren - delfin. Han är lite sugen att jobba med djur och träning. Konstigt ;-). Lite sugen är han förståss på delfin. Vem är inte det? Här är Johan 5 år.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards