Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Här bor jag....

Av Ann-Louise Ryrvik - 26 december 2009 20:27


Oj oj oj så mycket snö vi har. Passade på att ta med kameran och ta några bilder på spektaklet.


  

Redan på verandan när man sticker ut näsan ser man hur det är bevänt.


  

Framsidan. Diva sitter på pass på framsidan. Våran vedstapelmur syns i förgrunden.

 

  

Stora drivor har lagt sig emellan husen pga blåsten.

 

 

Det har blåst så mycket snö utmed garageväggen så det har blivit en backe upp mot taket. En backe som kan nyttjas av en stycke Puppis till att få span över omgivningen.


  

Sydsidan 


  

Det som lyser i bakgrunden är Trollhättan... åt andra hållet lyser Vänersborg och åt det tredje Uddevalla. Snacka om mitt i Trestad.

 
 
Lin

Lin

26 december 2009 20:37

Åhh vilka fina bilder, ser ut som ett palats i snön!!!
Helt fantastiskt, börjat lära dig kameran nu??!! :D

http://www.dogsandroses.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

m

26 december 2009 22:17

wow ! kan jag få flytta hem till dig ? så fint vill jag också bo. :)

 
Ingen bild

Sofia

27 december 2009 02:29

Jag skulle vilja vara där och hoppa i snön med Johan,det ser jättekul ut med mycket snö. Jag längtar efter snö synd att det inte går att skicka lite till mig.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 december 2009 05:08

Lin; I try! Det var lite skojsigt att pulsa runt (utan strumpor) i gubbens gummistövlar modell XL och försöka hålla kameran stilla. Fniss. Det mesta är ju mer eller mindre suddigt. Skulle ha stativ vet du...

m; Bo i villa villerkulla :-). Det som göms i snö.... Då syns inte alla skavanker.
Undrar om man skulle ta bilder på sig själv i den också ;-).

Sofia; Du jag byter gärna med dig!!!!! Sommar på Nya Zeeland känns betydligt trevligare än detta!!!
(Förresten hade inte ni fått ett helt isberg från Antarktis?)

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Lotti

Lotti

27 december 2009 09:31

Vilket häftigt hus!!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Sophia

Sophia

27 december 2009 12:08

Och du säger att du inte kan fota :P Kan inte hålla med dig där :D
Vad blev det för kamera förresten?

http://slns.blogg.se

 
ylle

ylle

27 december 2009 13:22

Ja jistanemej vad fint huset ser ut!! Om snön inte är nåt annat än vit och kall (och mycket i vägen) så är den i alla fall dekorativ!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 december 2009 14:26

Jag skulle gärna ha velat haft ett gammalt sekelskifteshus med punchveranda och gamla uthus.... Men har hela familjen tummen mitt i handen så är man hänvisad till tråkiga....

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ettan

28 december 2009 04:17

Läste din kommentar till Sofia. Isberget är upptaget, jag hörde att det fanns planer på att flyga ut folk dit i helikopter så att de skulle kunna partaja där. Isen till drinkarna lär väl vara det enda som inte kostar skjortan på en sådan tripp.

 
Ann-Britt

Ann-Britt

30 december 2009 16:58

Oj, så fint ni bor! Fantastiskt.

http://gustavsborgpre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards