Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 januari 2010 15:29

sitter jag med just nu....


Hästar och hundar lider en tynande tillvaro vad gäller träning just nu. Jag håller på att göra klart det sista på mina universitetskurser (för att kunna börja nya nästa vecka...). Att det sedan är 80 cm snö och 15 grader kallt där ute gör inte saken bättre heller. Det är liksom inte riktigt mitt klimat. För studiemotivationen är det dock bra annars hade jag garanterat varit ute och grejat med djuren istället =D!


För hästarna är det nog ganska bra med denna vila. Vi var ju igång bra här fram till jul och jag tror att ungpojkarna behövde en vilopaus för att smälta allt mentalt och fysiskt. Tyvärr hann inte riktigt med allt arbete från marken som jag hade hoppats göra med Junge innan viloperioden. (Den kom ju lite snabbt och var ofrivillig.)  Jag hade tänkt vara igång och rida honom igen nu, men jag får väl börja från marken när det är dags igen....


                      

                    Mitt hjärtas älsklingsprins!

 

 

Milou försöker lära matte förvänd öppna.


Milou en nyttig läromästare, inte alltid tålmodig, men robust :-)! Milou har en terriers humör och ett gigantiskt hjärta!!!!

  



Hundarna får bara pulspromenader i snön, lite allmän lek och lite lydnadsträning inne när andan faller på. Det borde jag kunna ta tag i lite bättre. Får bli ett lydnadspass i poolrummet idag igen :-).  Spår, sök och upplet är det värre med...


Något gott har jag ändå producerat; kursbekräftelser har gått ut till  de antagna på klickerTRÄNARutbildningarna och vårens kurser är upplagda på hemsidorna. Nja förresten, det är väl inte riktigt klart, men nästan. www.ryrvik.se är väl bäst uppdaterad och resten ska jag försöka göra under eftermiddag.




Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards