Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Ann-Louise Ryrvik - 18 mars 2010 17:51


Veckorna rullar som jag vet inte vad. Det sköna är i alla fall ljuset och att temperaturen är över blåläge!!! Det finns hopp.

I dag hade jag goda förespeglingar om diverse aktiviteter men det bidde mindre och annorlunda. Ett par timmars städande, en del telefonpratande, en bastant kinamatslunch, paltkoma och sedan var prinsen hemma. Vi passade på att göra lite alternativa aktiviteter typ grilla mashmallows....


    

Mmmmm

  

  

Johan gillar brända och Diva verkar också kunna tänka sig lite...  



Sen var det dags för dagens lässtund. Johan har temaveckor läsning i skolan och ska läsa en stund varje dag. Det är kanonbra. För då har jag bestämt mig med att sitta med och läsa skönlitteratur. Det är en lyx som jag sällan unnar mig. Jag känner alltid att jag borde läsa någonting "nyttigt". Gubben joinade oss också och vi blev sittande ett bra tag. Riktigt mysigt. Förresten tror jag gubben sitter och läser än :-).


  

Lässtund


    

Djupt försjunkna....



Tre tankar från dagen;

  • Uj, vad ridsugen jag är!!! I morgon blir det nog en sväng med Junge. Skulle tro att vägen börjar bli lite bar och det inte är så klampigt längre. Längtar!!!!
  • Snöpa, inte snöpa, snöpa, inte snöpa...... Har beställt tid men velar fortfarande. Han är ju fantastisk, magnifik, kraftfull och ursnäll. Är tummispolare med Cazal och är lugnet och vänligheten själv mot mig. MEN han tänder till snabbt och menar allvar i vissa situationer. Kommer aldrig kunna bli godkänd och gå i avel.... Då ska de bara hänga där för "prydnad"... Tja, jag kan avboka än, men det blir nog så. Det är alltså LOKEs kulor som hänger löst.
  • Fasen vad "Förkväll" är kasst. Det står på nu när jag sitter här vid datorn och det är bara flamsigt, tramsigt och rörigt. Det verkar solklart vilka meriter som gäller för att vara programledare i detta program och inte är det intelligens och skarpsinne kan jag tro ;-). Det blir nästan pinsamt när den ena intressanta personen efter den andra utfrågas med fjantfrågor av flamsiga tjejer. Tänk vad intressant det skulle vara med en vass intervjuare...


                                  

                       När man läst över en timme blir man lite mosig.

                          Johan myser lite med Puppis.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards