Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Ann-Louise Ryrvik - 4 juli 2010 23:30


Söndag och fint väder. Som gjort för picknick. Jag, gubben och Johan packade matsäck med kaffe, O´boy, omelett, äpplen, kakor, ful-kameran m.m. Sen marscherade vi iväg till sommarhagen för att hämta Milou och ta oss en sväng. Puppis var med, men Diva-stackarn fick stanna hemma med tanke på att hon höglöpte.

Väl framme vid "hagen långt borta" fick jag syn på Milou. Som han såg ut!!!! Helt inbäddad i lera... Suck! Dumma jag hade ingen borste med heller. Slarvmaja. Vi hittade dock en kvast som fick duga. Milou tyckte nog den rev skönt för han stod som ett ljus och njöt.


En snask och inte position....


Och sen var det bara till att skrubba och borsta....


Lera full benen också. Dammet stod som ett moln runt oss.

 

  

 


När han var hyfsat ren blev det till att sela på och spänna för. Snälla, goe Milou. Det var länge sedan vi körde eftersom han haft tappskor m.m. ändå är han så cool, tålmodig och snäll.    


Vi tog en sväng. Johan fick åka, men när han är med vill jag gå bredvid för att kunna kontrollera ekipaget lite bättre. Jag vet inte om det är riktigt men det känns i alla fall så. Dessutom är det nyttigt för mig och gubben att gå =D!


När vi gått en bit mötte vi Janne som klippte vägrenen med traktor och mackapär. För säkerhets skull svängde vi av vägen.  Milou hade förstås inga aspekter på traktorn med klippmaskin, trots att det brummades och väsnades ganska rejält. Han tittade inte ens. Eftersom vi ändå svängt av vägen passade vi på att picknicka just där. 


Milou vill ha lite karameller ur sin picknick korg....

 

  

Sötaste killen!

 


Gubben och johan sitter och läser lite tidning. Jag har gått bort en sväng för att Milou också skulle få något att tugga på .  


Milou kollar runt om det finns något gott att knapra på...       


Johan passade på att busa lite med Puppis. Det var uppskattat.


 

Blixten...


Finns det något mer till mig???


Milou tyckte det var skoj att komma ut på utflykt. Det gjorde resten av familjen också, men så småningom kom dock knotten ikapp oss och vi tröttnade. Det blev till att spänna för och åter vända hemåt.




               

Av Ann-Louise Ryrvik - 4 juli 2010 11:39



  

Milou fick testa lite långgräs på väg till hagen. Gött sa han.




  

I bakgrunden växer en "kasserad" Frühlingsduft....

  

  

     

Vacker, vacker och doftar underbart!!!

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards