Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Ann-Louise Ryrvik - 6 juli 2010 00:30


Dagarna går och går. Alldeles för fort, tyvärr. Fullt upp är det jämt och det är väl kul för det är väl så man vill ha det antar jag....

På kvällskvisten (23.00-24.00) var jag ute och körde en sväng igen med Milou. Tja körde och körde. Jag kan ju inget om körning egentligen, men jag har världens snällaste ponnypojke så jag provar ändå.


Det var en alldeles underbar liten tur. Vi gick nån kilometer. Jag gick hela vägen  bort för jag kände att jag inte ville att det skulle bli något tok när det var så sent på kvällen. Han är ju inte van att vara ute och spankulera då. Hemåt åkte jag mestadelen. Han är för rolig. Han vet ta mig katten när jag ska hoppa upp i rockarden. Då står han tå lmodigt som ett ljus tills jag kravlat mig i och sedan trampar han i väg på en smackning.


När man sitter där i rockarden och kikar på hästrumpan som guppar, på Puppis som traskar bredvid, på älgarna på gärdet som ser förundrade ut, på alla blommor och träd som är så vackra, betänker man sin litenhet. Man är bara en liten, liten människa i en stor mäktig värld.


Man blir ödmjuk inför allt. Speciellt inför den lilla hästen. Jag skulle aldrig kunna stoppa honom om han ville dra. Man sitter avväpnad någon meter bakom.... När ponnyn svänger, stannar och  ökar då blir man andlös!!! Det är bara att tacka för den stillsamma åkturen när man kommer hem igen.



Här kommer några bilder på blommor från dagen.


Lavender

  




   

Grekisk fingerborgsblomma





Gentle Hermione - en underbar Austinros!



  

Blommorna är som gjorda i marsipan....  

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards