Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Ann-Louise Ryrvik - 2 augusti 2010 11:00


Svärmor och svärfar är på besök just nu. Jag och svärmor passade på att ta en sväng i svampskogen. Det är första gången detta året. Efter lite vandrande kom vi hem med en massa svamp, och medans Ethel rensade svampen passade jag på att plocka ett par kilo hallon också. Jummie. Det ska bli rårörd hallonsaft. My favorite. Förresten är det nog hela familjens favoritsaft.

Johan har varit på Liseberg ett par gånger och har också skördat. He he. Hans skörd ser dock ganska annorlunda ut.....


Gött!!!



Hallon. Underbara hallon!



Skogens guld. Så roligt att plocka men så jobbigt att rensa.. (Även om kantareller är lättrensade.)




Johans skörd - Lisebergs guld! Oj oj så smaskigt.            

Av Ann-Louise Ryrvik - 2 augusti 2010 10:32


är en reklamslogan på TV just nu. Stämmer en hel del faktiskt. Nu har jag varit off-blogg ett bra tag. Jag har helt enklet haft lite semester från den. Prioriterat annat skoj.

Nu börjar dock vardagen igen och jag ska försöka uppdatera på vissa detaljer medans en massa annat är höljt i dunkel   .



Flora Danica  

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards