Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Ann-Louise Ryrvik - 30 augusti 2010 15:10


Jag och Puppis har varit på Öland. Jag på jobb, men lille plutt fick också visa lite trots att han eg. ska vara stilla. Jag har (försökt!) hålla honom ifrån värsta spring och rusher i två veckor nu.

Nu när jag tog ut honom på Öland, var han helgalen. Han kastade och tuggade på apporten och han som alltid hållit stadigt och mjukt. Han riktigt BORRADE ned tänderna i den. SUCK! Hoppas inte detta tillfälle sätter sig på rullbandet.


Eftersom vi var i Borgholm passade jag på att ta en bild med Puppis framför slottsruinen. Jag har en bild på Kiro med slottet i bakgrunden och tyckte att det skulle vara kul att ha en likadan med Puppis. Vi stannade till redan på ditvägen, men då var det "prova-på-bågskytte" där med massor av människor och med tanke på att det just var fråga om "prova-på" så vågade då inte jag gå ur bilen ;-) ha ha ha.

På hemvägen var det dock slut med provandet och folk hade åkt hem. Tyvärr stod solen helfel, men det var inte mycket att göra. Det är inte lätt att flytta på det monumentet :-D.




Det sorgliga var att Puppis var så lycklig när jag tog ur honom ur bilen. Antagligen trodde han väl att vi skulle göra något tokskojigt, för han var eld och lågor. Stackarn! Han skuttade vid min sida och så så glad ut. Försökte bjuda allt med en fantastisk attityd. Det gjorde så ont i mattes hjärta att neka honom lek och bus så att jag började gråta.

Det kändes som om det hade varit fråga om ett barn på julafton. Tomten kommer, barnens ögon tindrar, tomten tar fram paket ur säcken.... och stoppar ned dem igen och går.... GRYMT!  


Tankarna snurrade i bilen på vägen hem och det blev en och annan tår till också... Fast samtidigt ska man inte måla f-n på väggen. Det kanske inte är någon större fara. Återstår att se om två veckor.



Nya sökrullen och tjänstetecknet har kommit. Tanken var ju att han skulle vara lite fin på tävlingen nästa helg, (Men det blir ju inget av det heller förståss.) Han har ju både rulle och tjänstetecken innan, men rullen är ärvd efter Kiro och tjänstetecknen är väl snart söndersprungna allihop. Han har förbrukat ett i veckan ett tag...


Skådebröd....




Nåväl, nu ska jag sluta gnälla och gå och duscha.

Ha de´!




Puppis  



Vackertväder-spindelnät på morgonen...     

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards