Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 8 februari 2011 20:00


Ännu en underbar dag. Helt ljuvlig. Isen hade smält undan såpass att jag kunde ta ut Loke på en promenad. Jag har haft så dåligt samvete för honom ett tag. Det har inte gått att vara i paddocken. Jag har inte kunnat ta ut honom på grusvägarna för allt har varit så isigt. Idag hade det dock smält undan så att det fanns lite, lite bart i vår backe så att vi kunde gå en sväng. Det var lite halt på vissa partier men det gick å få fäste på jämna mellanrum så det gick.


Det var jag, Loke och hundarna. Så mysigt vi hade. Loke var så pigg och glad att han bockade, ruskade och vevade med frambenen. Man kan inte annat än skratta för det var pur livsglädje och lycka =D!


På vägen fick vi syn på detta;

 

  

 

Jag har börjat förbereda lite för våren inne också. Jag har köpt på mig lite fröer för att försöka vara med i tid i år. Är jag inte förberedd blir det ingenting sått. Förr hade jag alltid gigantiska, megastora krukor med spaljeer i på altanen fulla med luktärter av olika färger och höjder. Det som är så bra med luktärter är just att de luktar så gott och att de blommar och blommar.


   Luktärter och lite annat smått och gott.

 

   

 Och några jag hittade i England.

 

 

Måste också lägga in några bilder från härromdagen. Johan käkar frukost tillsammans med Kompis. Jag tycker att de är så söta.


  


  



  



 





Nu på kvällskvisten var jag ute och gav kraftfoder till kusarna iklädd mina nya Muck Boot Tay Sport Arctic. De ska funka ner till -40 grader, men det får vi väl inte hoppas att det ska bli. Man kan ju undra varför man väntat tills nu och köpa ett par. Jag har haft sökkompisar som haft dem och lovordat dem max och ändå har det inte blivit av.

De var i vilket fall jättesköna och varma i alla fall nu när temperaturen ligger kring noll.


  

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards