Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Läppstiftet, guldhatt och chokladfondue.

Av Ann-Louise Ryrvik - 24 februari 2011 20:45


Prinsen har sportlov denna vecka. Det har inte blivit mycket roligt gjort tidigare i veckan, så vi passade på att slå flera flugor i en smäll och åka ned till Göteborg.

Först skjutsade vi Gubben till jobbet. Han har kontor i Läppstiftet i Göteborg och vi passade på att kika lite på utsikten. Johan gillar att kolla in geografin. Liseberg där, Ullevi där o.s.v


(Läppstiftet. Snodd bild från nätet. Förlåt)


Sedan var det ju Eurohorse på Svenska Mässan så vi drog en repa där också. Det är mest att springa över för att ha varit där och sett det som finns. De mesta prylarna har man redan och det är sällan något jag faller för. I år åkte jag dit på ett schabrak. Och inte vilket schabrak som helst. Nej detta var lite extra. Normalt sett är jag inte så glad i bling-bling och glitter. Jag är mer den tråkiga typen och jag tycker många gånger att sakerna är lite taffligt gjorda. Så var det inte med detta schabrak. Uj uj uj. Kär som en klockarekatt var jag bara tvungen att ha, trots det riktigt rejäla priset. Men hellre EN grej som jag verkligen vill ha, än många som jag är missnöjd med och inte uppskattar.

PrinsJohan hittade också något som han ville ha - en GULDPALJETTHATT!!!  

Ur led är tiden när mamman lyssnar på Pink och hårdrock medans sonen gillar schlager och paljetter.... Suck!


Riktigt mattsvart sammet och väldigt fint sydda broderier.



     


Jag är inte så noga med ryttartävlingarna. Mässan är enough. Efter vår sväng på Eurohorse stack vi till Universeum. Där slog vi ihjäl några timmar också. Riktigt mysigt att skrota runt och Prinsen älskar utställningar och alla dessa stationer. Nu var det bl.a. tema hjärna så det var mycket gymping för den.

I affären brukar det alltid följa med något hem. Även här blev det en mer rejäl grej. En chokladfondue-set.


När vi kom hem bestämde vi oss att mysa med chokladfondue och samtidigt titta på favvofilmen "Dumma mej". Den är ljuvlig!!!


  

Något av det som vi glufsade i oss....

 

  

Moha ha ha....härligt gryyyyym!

 
 
Ingen bild

Kryddan

25 februari 2011 22:21

Samma monter som jag köpte mitt schabrak i! Gud så snygga de är! Såg du mitt på bloggen?

Ann-Louise Ryrvik

25 februari 2011 22:25

Jasså, du åkte dit på ett du också =D!!!
Eller hur var det en helt annan klass?!? Riktigt snygga!!!
Jag har inte hunnit in, men jag ska kika in och se på underverket =D!!

 
sofia

sofia

26 februari 2011 08:56

MEN MUMS!!! Nu har du lärt mig nåt nytt :D Chokladfondue det SKA jag prova, nyttigheter i massor o så liiite choklad:)

tack för tipset!

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

26 februari 2011 14:11

Eller hur.... Jordgubbarna i varm smält choklad... Mmmmm....

Fast jag måste varna... det går åt MASSOR av choklad. MASSOR!!! =D

 
Ann-Britt

Ann-Britt

26 februari 2011 14:59

Oj, så stiligt både hatt och schabrak.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

26 februari 2011 15:58

Ja Johan älskar sin hatt och jag mitt schabrak. Visst var det lite extra...lite extra allt ;-) he he

 
MariaY

MariaY

26 februari 2011 18:51


Inte riktigt western, men du börjar närma dig ;-)

http://cowgirlup.bloggagratis.se

Ann-Louise Ryrvik

27 februari 2011 04:15

Ha ha ja det trodde du aldrig ;-)

 
Johanna

Johanna

28 februari 2011 09:28

Supersnyggt schabrak!

http://walkyria.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

28 februari 2011 10:32

Visst är det! Var bara tvungen. Jag är annars inte så shoppig numer, men detta var något extra :-).

 
Ingen bild

Charlotte

28 februari 2011 09:47

Åh vilken bild, Ann-Louise - guldhatt - Loke - finschabrak. Det är så underbart med saker vi inte kan leva utan!

Ann-Louise Ryrvik

28 februari 2011 10:31

Ha ha ha eller hur!?!! Livets kärnsaker =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards