Alla inlägg den 9 april 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 april 2011 20:56


Igår var jag förbi Emma på fika och tjôt. Jag hade köpt en semlekrans på Ritz och döm om min förvåning när det var kanelkrans i grunden och inte kardemummaslätbulle.... Det borde stå varningstext på sådana produkter. Inget ont som inte har något gott med sig. Det var inget fel eg på semlekransen, men jag åt bara en liten bit, vilket man kan se som positivt :-). Emma hade dessutom bakat jättegoda muffins efter eget recept så det var inte direkt så man fick för lite kalorier ;-).


Förutom kaffe och tjôt i många timmar fick jag kika på Tyko. Egentligen heter han Miramis. Han är en lipizzaner och Emma har fött upp honom själv.


Tyko är en spelevink. Jättegullig men full av brall som ofta dyker upp ur ingenstans. Mina pojkar ter sig som gamla farbröder i jämförelse med honom.


  

Emma och Miramis


   


Inte alltid lätt att vara med när han brallar och har lång glugg på kameran...

 

 

  

Tjohooo....

    

Hoppsan Kerstin...


   


    


Sötis!  



 

Fin Pålle!

 


 Herkules, "Tyko" och Samora.    



Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards