Alla inlägg den 12 april 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 12 april 2011 19:50


Egentligen ska man inte klaga, för man har egentligen inget att klaga för, fast det är ändå skönt att göra det. Egentligen är det petitesser...


Jag är förkyld. Jämmer och elände. (Patetiskt) Febrig, trött, tät i näsan och snorig. Snyter mig i snitt en gång i minuten. Inget farligt, men föga roligt. 


Allt var från början upplagt för en bra dag. Först skulle jag på fika till Zonja , men av det blev icke :-(.

På kvällen skulle jag på "pip-föreläsning" till Göteborg. Det var Lena och Elsa på Canis avd. Göteborg/Kungsbackasom var arrangörer. Anna Haeggblom Bjellås var föredragshållare i detta ämnen och det hade varit så intressant att lyssna på.

 De sista schäfrarna jag har haft har varit tysta, men det är ett vanligt fenomen och man stöter på kursdeltagare med det problemet. Själv har man egna teorier men det är intressant att höra på någon som verkligen har bokfört och analyserat.

Av detta blev förstås heller ingenting :-(.


I övrigt har det hällregnat hela dagen. Gubben jobbar i Stockholm så jag har fått kånkat hösilage till dem själv. Surt, kallt och blött. Jag borde ha gjort miljoner nyttiga saker i dag också. Av det heller ingenting.


Nu låter jag som en rejäl gammal gnällkärring så nu får det vara slut på det. Nu får vi börja se positivt på saken, som min kloka son brukar säga. Ibland undrar man vem som är vuxnast i vår familj och vem som är som ett kinkigt barn... hrmm.

Till det positiva hör;

- Förkylningar går över och de går över snabbt.

- Ska man vara förkyld och ligga inne ska man göra det regniga dagar.

- Att man har snälla, goa djur att mysa med tillsammans i sängen så man slipper känna sig så ensam och övergiven när man är sjuk.

- Att man har hästar på lösdrift så man bara behöver fylla på hösilage sådana här dagar. (Normalt sett behövs inte ens det eftersom jag oftast har helbal i hösilagebaren. Nu har jag ställt en bal i skuggan i skogskanten för att den inte ska bli varm. I o f s ingen risk nu, men det visste jag inte när det begav sig.) Hade jag haft dem på stall är det mer in och utsläpp, fler fodringar och mockning. Det kan jag som har dem på lösdrift ta i morgon.

- Zonja bjuder säkert på fika en annan dag.

- Jag kanske får referat av det viktigaste på föreläsningen av någon vänlig kamrat eller ivrig bloggare som varit på plats.

- Det är vår och Johan cyklar till och från skolbussen, så jag slipper köra.


Och sist men inte minst....

- Om en vecka får vi tillökning i familjen =D! (Och då är det inte jag som kläcker ;-) .)



Lite uppmuntande blommor till mig själv!


Längtar efter liljorna!


  

  Somriga blommor.

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards