Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 12 juni 2011 16:59

Jag har fått en award från Anna & Elvis och tackar och bugar allra ödmjukast! Precis som Anna har jag inte koll på antalet besökare på bloggarna jag nominerar men gör det ändå oavsett antal.




Regler för Liebster Award:
Denna bloggaward lämnas över till 3-5 av dina favoritbloggar, som har mindre än 100 följare. Awarden går vidare till de du valt ut, genom att du lämnar en kommentar i deras blogg. Berätta för dem att deras blogg är en av dina favoriter och att de utvalts till Liebster award. Den som får awarden länkar till den personen som gav den till dem, och tre-fem av hans/hennes favorit bloggar med mindre än 100 läsare.

 

Det finns många bra bloggar att välja på, med de jag har valt har något gemensamt. De har en skön blandning av lättsamt, vardagligt, personligt och har många bilder. Jag vill nominera följande; Yllesblogg, Kimsblogg och Ann-Britts blogg .



Av Ann-Louise Ryrvik - 12 juni 2011 12:27

 

Egentligen skulle jag ha varit i Skåne denna helg och haft brukskurs, men det blev flyttat till vardag under veckan istället. Det var skönt för nu fick jag en ledig helg. Hur ska en ledig helg då fördrivas?


Först körde jag Gubben till Uddevalla. Han skulle möta upp en jobbarkompis och de skulle åka vidare till Landvetter och sedan Barcelona på jobb. Barcelona! Så skönt! Vi har ju haft så regnigt och grått i några dagar så det lät som himmelriket. Även om det är fråga om jobb så hinner de nog njuta lite också.

Själv njöt jag lite på Uddevalla brukshundklubb. Zack fick bl.a apportera trä och metall, göra ingångar, sitta och ligga i vattenpölar (lika bra att vänjas i tid), sedan gick vi in på deras agility och han fick gå balansbommen och  tunnlar som miljöträning. Ganska fräckt. Inget av dessa bekymrade honom det minsta. Balansbommen gick han som om det var plattemark.


Väl hemma igen blev det lite siesta. På eftermiddagen blev det lite, lite träning inomhus med vovvarna. Bara lite. Johan tog någon bild. Det är kul att se sedan när de blir stora. '


Jag skulle sätta på mig ett par rena strumpor innan Johan skulle ta kort. Fötterna är hur fula som helst efter gräsklippning i sandaler. Eftersom benen svullnar kan jag knappt böja dem för att sätta på strumpor och ska jag böja ryggen ned tar magen emot. Suck! Plus att försöka med Zack i närheten är snudd på omöjligt då strumpor ses som perfekta kampleksaker. Det blev till att stänga in sig på toa och sätta sig och ta på dem...



  

Vad gör du mamma????

 

 

  Söting

 

 


Han har växt, Grävlingen!

 



    Store mannen!!!



Sedan skulle Johan till en kompis och jag åkte vidare till Emelie och Christian med fyrfotingar. De bor på världens mysigaste ställe med sina djur. Zack tycker det är kul också för de har tre hundar. Labben Leo och dalmatinerna Milton och Ronja. De är jättesnälla och mycket bra socialt umgänge för Zack. Det finns inget som är så kul som att se hundar som umgås och leker tillsammans. Då njuter jag!!!!


Hundarna verkar öva inför midsommardansen...


Leos ankungar! Han är helt betuttad i dem!  


  

Och vem blir inte betuttad!?!? De är ju så söta så man kreverar!!!

 

  Mamma blandrasanka (mellan mysk och något mer..)

 

  Idyll eller!???! (Hästarna heter Castor, Fran och Lady Garcia)

 

Emelie och Milton

 

 

  Fran 


  

Ankan tyckte nog att det var sådär med den nya hunden. De gamla är kända...   



Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards