Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 juni 2011 23:04


Tjohoo. Nya lill-kameran har kommit och fort gick det. Beställde vid lunchtid ena dagen och hade den vid lunchtid andra dagen. Fantastiskt med näthandel. Köpte den på dustinhome . Det är en Sony cybershot dsc-hx5v. Den har fått bra kritik och jag behövde en ny liten kamera att ha med. Plus att den ska spela in bra små filmsnuttar för att vara så liten. Testade den lite igår och idag den verkar all right. Klart det är skillnad mot systemkamera och videokamera, men för att vara liten så....


Aïcha med kompis....

 

  

Pioner luktar gott!


  

Vidunderligt vacker bergsnäva!!!

 

 

  Testade också rörliga objekt...

 

 

Lika som bär....nästan...  

 

 

 Det är så att man mår illa. Ser ut som en "räkstjärt", även om det beror på att han står i en trapp... Brrrrr och hua.... 

 


Sedan testade jag att spela in en liten filmsnutt i går kväll. Det fick bli när Puppis hämtar dricka och sparkar igen dörren efter sig. Det var dåligt ljus, men blev ändå skönjbart. Tyvärr hade vi bara en "skramlig" plastflaska av dålig kvalité så det låter för illa när han tar den, men nu var det ändå inte fråga om skönfilmning utan mer om jag kunde filma OCH lägga in den på nätet. Det gick fast var lite pilligt. Vet inte om jag kommer att göra sånt framöver, men man vet aldrig....









 

En liten undran jag har är varför det inte tillverkas bra, tåliga kameror. Ibland undrar jag om det bara är jag som använder mina grejor i verkliga livet?!? I verkliga livet finns sand, damm och fukt!!!! Är alla alltid cliniskt rena om händer och fötter?!? Varför lägger man annars tygmattor på golvet i en bil?? Eller varför tillverkar man gigantiska touchskärmar på mobiltelefoner??  Jag bara undrar, eller är huvudklientelet stadsbor som varken sett jord, damm eller regn? 


I övrigt var jag och shoppade igår. Jag hade köpt en snygg Dieselskjorta på Pondus åt Johan och blev lite inspirerad. Tänkte köpa något lite finare åt mig själv att ha på Johans skolavslutning. (Och när jag skriver fint, menar jag helt, rent och inte söndertvättat!) Sprang in på H&M. Det är de enda härikring som har mammakläder. Jag plockade nog på mig bortåt tio plagg och styrde kosan mot provrummet.... Suck, elände, tragik och allmänt patetiskt. Visste nog inte om jag skulle skratta eller gråta. Det är groteskt!!! Stor bulle fram, stor rumpa bak och två helsvullnad ben nedanför! Till på köpet var kläderna sladdriga och av dålig kvalité och passform vilket gjorde det ännu värre. Som att sätta misspassande tält på en elefant! När börjar cirkusen liksom. Där och då tog jag beslutet att a, här skall inget handlas b, här skall inte visas ofentligt förrän kanske i början av nästa år. SUCK!!!


Det måste bli ändring när detta är klart, tänkte jag och köpte en stor kaffelatte och en limpaj, och tänkte sedan över min situation ;-)!


---------------------------------------------------


Så blev det då avslutning ändå, och jag fick skaka fram några gamla paltor. Avslutningen var utomhus och Zack fick följa med. Det var ju bra. Två flugor i en smäll. Avslutning OCH miljöträning!


Vi höll oss lite på vår kant, för att inte skrämma någon. Å andra sidan satt vi vid fotbollsplanen och där alla gick fram och tillbaka. Zack är oberörd, fast var lite sugen på att hänga med på fotbollsspelandet.

    

Tokmört!

 

Prinsen. 

   

Väl hemma fick det bli familjebild. Visst är de söta!??!




Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards