Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Det går fram och tillbaka som...

Av Ann-Louise Ryrvik - 26 juni 2011 22:14


Eftersom en liten fågel, eller egentligen en väldigt stor fågel, viskade i mitt öra att det var många udda typer som läste min blogg.. (Hej brorsan =D!!!! Du var väl typ den siste jag skulle tro var här och kollade! Fniss! ),  så fortsätter jag på den inslagna vägen med Erik-rapporter. Dessutom har han ju kusiner på Nya Zeeland och även släkt och vänner på betydligt närmare håll som inte kan hälsa på pga att han inte får vara ute i stora världen än...

Brorsorna vet dessutom syftet med rubriken ;-)!   


 

Jag har inte ens varit här en vecka än, fast det känns som ett helt liv. Surrealistiskt är det ett helt liv för Erik. Idag är han fyra dagar gammal om jag räknar rätt. Man ser utvecklingen gå framåt hela tiden. Typ dag  ett  - kuvös, dag två - börjar skrika sig ut till annan avdelning, dag tre - öppnar ögonen och tittar mer och idag, dag tre - börjar han ligga och snutta plus lyfter upp nacken. Utvecklingen går fort!


Känsliga tittare får blunda nu och scrolla ned en bild ;-) !!!!


   


Vad gäller min utveckling är den inte lika linjär. I går var jag skral igen så jag nästan funderade på att skriva testamente. Blodtrycket var högt igen och jag var allmänt nere. Jag har egentligen bara två lägen; irriterande positiv, glad, energiskt och brötig  eller så är jag förbannad :-). I går hamnade jag i det sällan skådade tredje läget; apati och melankoli. Tyckte bra synd om mig själv, och det var såååå dystert, sååå hopplöst och allmänt surt.

Fick sedan sova lite och få blodtryckssänkande medicin och jag var back in business. I morse smidde jag stora planer och utökade mina aktiviteter....  Nu vid lunchtid var trycket på väg upp igen, fast det har inte tagit på humöret ännu. Denna gång ska jag kämpa emot och VÄGRA låta mig påverkas. HA! Vad säger ni om det då!??!!!


På kvällskvisten fick jag värsta överraskningen. När jag kom in i min "cell" höll svärmor (som lyckats fixa sig in på något skumt sätt) tillsammans med Johan på med att leverera värsta jättestora korgen med diverse gotter i!!! Tjohoo! Både för den kroppsliga och men mentala spisen. T.e.x hade svärmor lånat ut sin favoritobjekt nr ono; sin cd spelare så att jag kan lyssna på talböcker när Erik sover i famnen. En massa talböcker var med och min älsklingsskiva med Pink!!!! (Som ju också är nybliven mamma. Lägligt med en dotter som jag ska försöka fixa ihop Erik med så småning om. Jag har försökt övertala Johan men han vägrar ;-) ha ha )


  



Det mest hjärtknipande i korgen var nog ändå kortet som Johan fixat där han sett till att hundarna och katterna också har skrivit under med egen tass. Helt ljuvligt!

Han har kommit på det helt själv. Djuren skulle skriva under och han hjälpte dem med att sätta pennan mellan tårna i tassarna så att de skrev "sin" signatur på kortet. En katt hittade han inte. Gubben tyckte då att han kunde väl bara skriva kattens namn, men det gick INTE. Han hittade ock katten så att familjen blev komplett.

Snyft!!!!! Lite tårmild blir man allt....


 

Måste också skriva några rader om snälle Gubben, som sitter dubbelpass med Erik nu så att jag ska få sova. Vilket jag ska göra nu också, och inte bara blogga!

Go´natt!!!!



 
 
Karin FK

Karin FK

27 juni 2011 08:43

Det kom en tår när jag läste om Johans fina kort.... ;) UNDERBART!!!
Sköt om er!
Kramar!!!!

http://kfk-education.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

27 juni 2011 11:45


Visst var det gulligt!!!
Kram på er också!

 
Ingen bild

Karin Eklund

27 juni 2011 09:21

Så mysigt att få se bilder på lille Erik! Fint kort från Johan! Hoppas blodtrycket rättar till sig för dig snabbt! Kram från oss i Göteborg!
Karin

Ann-Louise Ryrvik

27 juni 2011 11:44

Tack så mycket! Det är trycket det hänger på nu om jag "släpps lös" :-).
Hälsa och krama alla!

 
Ingen bild

Kristine Laudama

27 juni 2011 12:46

Hej!!!!! Vi också läser din blogg och även mina pojkar , Noa och Elias har set bilder på lilla Erik!!!!! Pussar och kramar till er från oss alla !!!!! Vi älskar er och väntar hemma!!!!! :***

Ann-Louise Ryrvik

30 juni 2011 12:45

Kul!!! Hälsa så gott till familjen och tacka Noa för det fina kortet!!!!
Detsamma!!!! =D

 
Ingen bild

Sarah

27 juni 2011 12:47

Vilket fint kort o vilken mumsig korg. PRecis vad du behövde för att komma tillbaka tror jag. Nästa steg är för svärmor att smuggla in hundarna o hästarna till din cell hahaha. Hoppas trycket lugnar sig så ni snart får kommma hem o terrorisera familjen ;-) Kramis

Ann-Louise Ryrvik

30 juni 2011 12:44

Du, den satt fint ska du veta =D!!!
Det hade varit perfekt fniss fniss
Kram kram

 
Ann-Britt

Ann-Britt

27 juni 2011 18:41

Underbart. Vilken härlig familj du har. Krya på dig! och njut av lillgrabben.

http://www.gustavsborgpre.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

30 juni 2011 12:43

Tack så mycket! Ja de är så himla goa och snälla hela gänget. Glad man har dem.

 
Ingen bild

Lena

27 juni 2011 21:25

Puss på dig i största allmänhet!

Ann-Louise Ryrvik

30 juni 2011 12:43

Puss =D =D

 
Ingen bild

Daniel Ryrvik

27 juni 2011 22:12

Jag bara älskar din humor AL! :)

Ann-Louise Ryrvik

30 juni 2011 12:42

=D

 
Ingen bild

emelie

27 juni 2011 22:49

Men gud va gulligt av Johan prinsen, och resten av familjen .. han är ju underbar lilla Johan ! :) angående Pinks dotter tycker jag det är en alldeles utmärkt idé!! :)) Och angående dig gumman så hoppas jag innerligt att det blir ordning på trycket och diverse grejjer ... dom måste vara noga med att kolla och följa upp nu .. jag förstår verkligen om du "tappar" det helt emellanåt .. fullt normalt ! du är grymmt tålmodig så när du tycker det är kämpigt ... då ÄR det det ... och det är helt OK att känna så snuttan .. det blir ljusare tider ! :) Kraaaaam

Ann-Louise Ryrvik

30 juni 2011 12:41

Får knapra en liten röd om dan för att hålla det stånget tills vidare...
Krammmmmmmmmmm!

 
Monica Andersson

Monica Andersson

28 juni 2011 14:03

Stort grattis till lilla Erik. Vad pluttinuttig han är lilla sötisen <3. Hoppas att ni får komma hem tillsammans snart. Blir han kvar länge?

http://www.furstegarden.wordpress.com

Ann-Louise Ryrvik

30 juni 2011 12:40

Tack så jättemycket! han är så gullsig =D.
Vet inte hur länge men hela juli antar jag.

 
Ingen bild

Ulrika Harrison

28 juni 2011 23:23

Vi går in och tittar varje morgon och kväll och är så glada för bloggen. Du är fantastisk med att blogga! Så mycket fina bilder. Gud vad skönt med permis, hoppas att ni kan ordna det då och då. Måste ha varit så skönt att få se och klämma lite på alla fyrfotingar och tvåfotingar och det i hemma miljö dessutom. Tänker på er massor. Stora kramar från oss i Nya Zeeland.

Ann-Louise Ryrvik

30 juni 2011 12:38

Kul att ni kikar in. Tyvärr får jag inte använda internet inne på avdelningen, så det blir inte mycket bloggat tyvärr. Ska försöka göra ett halvdant om dan om jag kommer loss.
Kram kram på er ni down under!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards