Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 9 augusti 2011 10:25


Hoppsan hejsan. Det var länge sedan det var några hästbilder på bloggen. Det har varit mycket hundar och Erik.

I går tyckte vi att Erik var tillräckligt stor för att sitta upp för första gången. (Han skulle ju ha förlöst med kejsarsnitt i morgon om det hade gått som planerat, men han är redan på plats och som ni ser "i sadeln".)


Johan hade utsett Edipo som Eriks häst (på skoj!). Det är nog för att han är rädd att han är den förste som får sitta upp som brukligt. Med tanke på att han sett Edipos krumbukter så förstår jag att han vill ge bort uppdraget till Erik.


Till första ridturen utsågs dock Cazal.

Tally-ho!!!!

  

No hands! No hands!


Det är som det sägs. Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli. Å andra sidan red ju Johan när han var tre-fyra år också och fick egen ponny när han var fem år, men det blev ingen hästkille av honom ändå. Han tycker att det är sådär intressant. Dock ställer han alltid snällt upp när jag vill att han ska sitta in någon av hästarna. Kanske man ska prova omvänd taktik denna gång; Erik, du FÅR INTE rida på hästarna ;-)!!!!


Älskade gudomlige Cazal!!!! Så försiktig han var med lillen och så nyfiken men med samma överjordiska mildhet och överlägsenhet som alltid.

  

Love



Mamma fick lite pussar också...

 

 

 

Jag fick passa på att be Johan ta några bilder på mig och Edipo också.


Fnasket (till höger ;-) ) och jag.

Han har nys käkat lite kraftfoder därav hans lortiga mule, vilken han sedan torkar av på mig. Hrmm... ledarskapsproblem ;-) !?



Bad om någon stegring. Det var första gången utanför ordnade träningsytor med honom. Han kom allt ihåg, men är lat. Det är väl "nackdelen" med hästar som går på lösdrift. De bli lugna, avslappnade och trygga.

- Det räcker väl såhär tyckte han!  




  Milou fick också lufta på sig....

 

 

Inte heller han orkade med några höga, men det fick gå. Det var ju ett par månader sidan vi gjorde något över huvud taget. 



  Min lilla krigshäst :-). Ett sockergryn!




Min fotograf tar igen sig med ett äpple vid hundhuset. Ser skönt ut.

  

Den lavendelfärgade rosen jag haft i många år lyckades i år trycka fram fyra-fem rosor i sin tynande tillvaro. Jag ska flytta den i höst och se om den tar sig bättre på en annan plats. Färgen är ball tycker jag.


  

"Panik" den gamle katten säger; Öppna dörren TANTEN jag vill ut. NU!!! Orientalen i honom producerar ett otroligt långt, klagande läte.....

 

    


     

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards