Alla inlägg den 11 september 2011

Av Ann-Louise Ryrvik - 11 september 2011 20:40


Nu när det finns så många kloka människor där ute i cyberrymden eller vad det heter, måste man ju passa på att dra nytta av det. Jag har två saker som jag skulle vilja ha tips på...


1, Boots. Eftersom alla hingstpojkar går tillsammans på lösdrift så kan jag ju inte brodda hästarna, vilket innebär att jag inte heller kan sko dem på vintern. Risken är ju att de halkar. Nu skulle jag dock ändå vilja kunna köra med Milou på grusvägarna i höst och vinter... Jag har ingen erfarenhet av boots. Är det någon som har tips på boots som sitter kvar och där det inte åker in grus i dem????


2, Hösilagebegränsning. Jag har ju mina pojkar på lösdrift och vill ha fri tillgång till hösilag, men jag skulle vilja begränsa ättakten lite. De behöver äta mycket, fast jag skulle bara vilja minska pyttelite. En aningens.

Har någon provat hönät? Vad har ni i så fall för erfarenhet av det det? Skulle inte vilja ha så jättetätt nät... Vill ju att de ska kunna äta hyfsat som vanligt men bara minska takten lite. Någon annan som har någon smart lösning????



    



Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards