Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Erik och lite shopping

Av Ann-Louise Ryrvik - 12 oktober 2011 22:59

med betoning på LITE...

Det var ett tag sedan jag la in Erikbilder (tror jag). Här kommer några.


Halloj!


  


  

Erik den Glade

 

  

Erik den Arge ;-)

 

På onsdagar har Johan kör ett par timmar efter han slutar skolan. Jag brukar hämta upp honom och sedan gör vi något. Idag åkte vi till Erikshjälpens Second Hand.

Oj så mycket folk det var. I folkmassan hittade vi en barnvagn. Brio liggvagn. 250 kr. Den köpte vi. Perfekt att ha när vi ska vara rena och fina. Den andra vi har kör vi så mycket off road och i lera med så att den kan man inte visa sig ute bland folk med.


  

"Nya" barnvagnen.

 

Efter kören åkte vi till Torp köpcenter för jag skulle kolla efter kläder. I början av nästa vecka ska jag till Stockholm på kurs och behöver kanske se hyfsat anständigt klädd ut m.a.o inga mjukisridbyxor och urtvättad T-shirt!

Jag såg nästan fram emot det, trots att jag normalt sett skyr affärer som pesten. Det är bara SÅÅÅÅ TRÅÅKIGT, men som sagt. Idag skulle det nästan bli kul trodde jag. Jag tänkte shoppa på några av de större kedjorna där priserna är lägre, eftersom min egen size är i största laget efter Erik och hoppas väl inte behöva denna storlek heller snart. Normalt sett handlar jag om jag måste helst i affärer med mer begränsat utbud, även om det är dyrare. Affärer med mycket grejer får mig bara att få panik.


Efter att ha fart över en första vända på kedjorna, så började jag kika hands-on på "anständiga" kläder. Hittade några hyfsade kavajer, blusar i puderrosa med spets och volanger. Såg riktigt nice ut. Gick och provade. SUCK! Jamen fy f-n så jag såg ut. Kunde lika gärna klätt en säck på en gris. Det hade nog blivit snyggare. Fasen!  Det såg ut som jag skulle på maskerad. Kläderna hade dåligt fall och kroppen hade "ingen fallenhet" alls ;-) )


Lustigt hur det är. Hur tänkte jag? Puderrosa?!?!? Jamen hallååååå!!!! Klart det känns som maskerad. Jag är ingen blustjej. Jag trivs i jeans och tröja. Faktum är att det blir jeans (om än svarta) och tröja nästa vecka också! Det är ju JAG!


Tre timmar resulterade alltså i.... NADA!  Men dock i insikten att man inte ska försöka bli någon annan och att jag nog skulle ha mina vanliga kläder (inte ridbyxor och T-shirt dock ;-) ) Skönt det och billigare dessutom.




När ja hade gett upp letandet tog vi en fika. Man måste tänka på volymen och koffeinet =D.  Vi kom att börja prata om en skýlt som satt bredvid ingången -namnet Subway och sedan punktskrift. Vi började prata om sannolikheten att hitta den om man synskadad eller blind :-).





 

Kan inte vara lätt att få någon information av den skylten. Det krävs att man ser VÄLDIGT bra för att hitta skylten med punktskrift! Ironi.


När vi gick därifrån var vi på hugget på skyltar och såg att det satt en sådan på varje affär. Måste ha något med att det ska vara tillgängligt för synskadade. Fast förståss helgalet utfört. Antagligen för att ha något att påvisa om det framför klagomål. Någon som vet hur det ligger till?


Här har man satt skylten bakom en palm...

 

 



 


Innan vi åkte hem gick vi till Maxi och köpte lite frukostmat och annat smått å gott.



   

Shoppingassistent



Erik är en glad skit när det händer något och här fanns många lampor och grejer som flashade förbi.


  

Wow!

  

Men en liten miniprins kan blir också lätt trött av alla intryck.


   Zzzzzzzz zzzzzzz Zzzzzn

 


Nu är jag så trött så jag vet inte ens vad jag skriver.

Go´natt.


 
 
Ingen bild

Maud

13 oktober 2011 00:35

Gott å höra att det är fler som har skitiga barnvagnar!!! Min är beige (vad tänkte vi när vi köpte den...) och ständigt full med prickar av lera/smuts från Boston som springer förbi eller kör upp nosen för att "lukta" lite i vagnen... puh! Jag skäms jag med när vi ska ta med vagnen ut på stan... ;-) perfekt köp för er!!

Ann-Louise Ryrvik

13 oktober 2011 07:26

ha ha fler alltså!!! Och beige!!!! Det kallas för optimism =D. Vi kör mycket rakt in i skogen också och har kastat den över några krondiken he he så den är väl inte så snygg. Så det var perfekt med en för 250 kr.

 
Ingen bild

Lena

13 oktober 2011 10:29

Oj vad Erik växer! Och jag gillar verkligen resonemanget om skyltarna, det kunde lika gärna varit jag =) Underbara bilder som vanligt gumman <3
Kramen

Ann-Louise Ryrvik

13 oktober 2011 11:22

Visst gör han! Ogräs :-).
Vardagsreflektioner i det lilla. Jag blev helt förbluffad...
Tack och tack! Kram kram!

 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

13 oktober 2011 11:02

Haha! Du är ju bara för rolig. Puderrosa blus med volang... nä, det är fasen inte DU. När jag tänker efter är det inte många jag känner som skulle passa i det. Det är säkert ett plagg som blir liggande i en rea-korg om en månad ;)

Så stor & go han är Lille Erik! Pöss!

Det där med blindskriften var nog menat väl, men ack så fel det blev. Det får mej att tänka på en HIV-kampanj som pågick när jag var i Sydafrika. De hade häftat fast kondomer på informationsblad om HIV. Att det sedan blev hål i kondomerna tänkte de inte riktigt på...

Kram!!

http://www.lyckoprickar.se

Ann-Louise Ryrvik

13 oktober 2011 11:17

Haha eller hur?!?? Hur tillfälligt sinnesförvirrad kan man bli :-).

Visst är han den lille Buddhan =D.

Va!?? Skojar du heller. Rätt tänkt, men fel ändå. Oj oj. Fast jag må säga att den "rätta tanken" inte är så lång ;-).

Kram kram

 
Viveca

Viveca

14 oktober 2011 10:43

Fin barnvagn till ett bra pris. Sådan shopping gillar jag. Annars tycker jag som du TRÅKIGT! Ser därför ut därefter. Fast varför lägga pengar på kläder när man mest klafsar runt i lera och kladdar med hovtjära etc. På jobbet har jag ju arbetskläder fast sedan infinner sig paniken när man skall ut bland folk. Vad skall jag ha på mig? Hehe! Inte smart med skyltarna, men det är som det brukar...

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

15 oktober 2011 19:46


Fniss fniss =D.
Precis så är det för mig också. Panik! =D

Ha en trevlig helg!!!

 
Caroline cc

Caroline cc

14 oktober 2011 18:40

Haha, säkerhetskoden var btch, hahaha! Härligt att se hur små barn växer. Fantastiskt! Vi kan vara glada att vi inte har den farten än! Åh, jag håller med dig angående affärer, det ska gå fort och snabbt så det blir klart!-)Har hittat stall tror jag,yippie! Ha en skön helg!-)

http://www.preclassica.bloggsida.se

Ann-Louise Ryrvik

15 oktober 2011 19:42

Ha ha ibland är det riktigt roligt =D!
Visst går det fort. Som ogräs.
TRÅÅÅÅÅÅÅKIGT med affärer. (Om det inte är hästgrejer förstås eller hund...) Bläää.
Så roligt!!!! Grattis och håller tummarna! Detsamma =D!

 
Ingen bild

Anna

15 oktober 2011 12:50

Tänkte på dig när jag halkade in på denna sida, så skoj att se, trots att jag inte förstår vad som står på sidan, men bilder säger mer än tusen ord.
http://en.koikkaloikka.fi/blogi.html

Ann-Louise Ryrvik

15 oktober 2011 19:40

Åh tack så trevligt =D!!!

 
anna o elvis

anna o elvis

16 oktober 2011 09:02

De där barnvagnarna är de överlägset bästa som finns. Du har gjort ett kap!
Vi fick en sådan till förskolan för några år sen. Ungarna hinner knappt lägga sig i den innan de somnar. Bra gung i den där! :)

PS: Finns ett gäng sexåringar som också tagit middagslurar i den- den är viktbärande med andra ord!

(kanske iofs inte så bra då, om man vill att de ska vara vakna, barnen) ;)

http://meandelvis.wordpress.com

Ann-Louise Ryrvik

18 oktober 2011 11:49

Men så bra! Den var så fin och som ny. Rymlig och "gungig" som du säger. Och 250 kr!!! Nya kostar väl 7000 eller mer.

He he sova är bra =D

 
Ingen bild

mattemia

18 oktober 2011 14:35

Phu! vilken tur att du slog den puderrosa spetsblusen ur hågen. Hade du bestämt dig för den hade jag nog funderat ett varv till om jag verkligen ska åka på kursen.
Pussa på finpojkarna dina 2 som 4-bentingar

Ann-Louise Ryrvik

19 oktober 2011 00:16

He he fniss fniss... eller hur =D
Tack å tack detsamma =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards