Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Hällekis m.m.

Av Ann-Louise Ryrvik - 19 december 2011 23:30


En liten uppdatering skulle ha legat på lördag men hamnade här. Strunt samma.

Efter en lördag med mycket städande och plockande så förgylldes kvällen med ett besök i Hällekis. Christofer och Rebecca hade en jul uppvisning. Ridhus pyntat med granris och rosetter, glögg och pepparkakor och vackra hästar. Jättemysigt.

Christofer gjorde en resa från första steget och till levad. Rebecca varvade med att visa hur hon tränar med sina hästar. Det blev inte mycket fotograferat men mycket tjôt med folk. Så ni får hålla godo med fyra, kanske inte så bra bilder...






  


  




 

Och Saxo....inte så lite vacker!!!



Christofer är min favorit. Gillar honom, hans sätt att lära ut passar mig och jag tycker om hans sätt att hantera hästar. Han ställer alltid upp och svarar på mina fåniga funderingar. Man känner sig aldrig för dum, utan han står ut med att man är så okunnig som man är. Jag har varit på grandtour och tittat på många olika tränare, alla duktiga på sitt sätt, men det gäller att hitta just den/de som passar en själv och hur man själv är. Jag har hittat Christofer (och Manuel Fernandez men han bor inte i Sverige längre). Nu gäller det bara att TRÄNA mer och snacka mindre! Måste komma igång med vettig målstyrd träning och avsätta tid schemagt. Det kommer så ofta annat i vägen. Det är lätt att man prioriterar fel men det ska jag försöka ändra på.


Jag passade på att shoppa julklapp... till mig själv.... i pausen. En ny kapson och ett par tyglar. Det kan man aldrig ha för många =D. Hur är det de säger i reklamen Åh tack så mycket Mig... Åh tack, Mig!!!


-----------------------------------------------------------------------------



Kan inte låta bli att lägga in ett par bilder på Erik också. (En av de sötaste anledningarna till mindre träning.) En Erik full av potatis, kött och morötter. Hjärtat.


   







  

 
 
Ingen bild

Charlotte

20 december 2011 08:57

Tänk så bra vissa gör sig i närbild.

Ann-Louise Ryrvik

20 december 2011 13:14

Ja, med mat i hela fejjan. Jag hade inte varit lika charmerande - bara äcklig =D he he

 
Michalina & Yandeh

Michalina & Yandeh

20 december 2011 13:55

Va duktig du är i ridning:)
Läs gjarna våran blogg <333

http://Michalinaochyandeh.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

20 december 2011 17:05

ha ha nä nu är ni galna. Det är INTE jag. Tyvärr. Det hade varit något det :-)
Får jag göra =D

 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

21 december 2011 15:58

Ojoj, vilken fin Saxo! (lustigt att Michalina & Yandeh trodde det var du ;) ) Kul att få vädra & ventilera häst med andra intressanta människor!

& lille Erik! Vilka underbara blå ögon!
Vår lille N har fått bruna ögon nu (var grågröna när han föddes).

http://www.lyckoprickar.se

Ann-Louise Ryrvik

22 december 2011 01:12

Visst är han!!

Åhh så fint med bruna ögon!!! Har pappa grågröna?? Verkar som om de kommer i "pappaversion" först för att sedan ändra sig. Något evolutionärt eller kanske ren inbillning? Johan hade tex jättemörkt hår när han föddes (precis som pappa) och är nu blond som jag. Erik hade nästan inget hår (som pappa idag ha ha ha ) och verkar bli blond. Hi hi....

 
Malin

Malin

29 december 2011 16:25

Hej
Fina bilder ändå tycker jag, inresset växer mer för din hanteringar av hästar. är det snarlikt akademiskt tänk???
Erik är sååå söt

http://www.havrefallen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

29 december 2011 19:22

Hejsan!

Ja, det är den linjen och arbetsgången jag försöker följa. Den passar mig bäst. Både inställningen till häst, träningupplägg och pedagogik. Mitt huvud är nog med, men sen är jag bara på babynivå med mina praktiskt... Fast den babynivån är dock bra tror jag, och kommer att bära vidare.

Sedan försöker jag lära in så mycket som möjligt med affirmativt tänk och klickertänk dvs. utgå från att belöna fram respons på hjälper och strukturerat använda belöning och betingad förstärkare typ klicker eller annan signal.

Jaaa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards