Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Bildbomb; Underbara mellandagar eller 3 x spår och upplet.

Av Ann-Louise Ryrvik - 27 december 2011 23:57


Oj, oj vad jag tjatar men jag måste bara uttrycka min glädje.... VILKET VÄDER! Vilken ynnest att kunna gå u i skogen i joggingskor i mellandagarna. Idag passade vi på att vara ute fem timmar med hundarna i skogen. Det blev lite spår och lite upplet. Så skoj.

Hela familjen deltog. Johan och Gubben la spår, medans Erik intog en mer passiv roll ;-). Han var dock nöjd och glad i sin vagn. Johan lade spår till Puppis och Diva medans Gubben fick lägga ett till mig och Zack.



  

Johan lägger spår.



 

Det spirar i hagen.


   



Grönt även i grannens hagar.



  

 

Medan Gubben lade ett spår till mig och Zack passade Johan på att plocka harsyra....

 

 

Lite krispigare men annars som vanligt blev omdömet.

 



   

Hoppla, hoppla!

 

 

Sedan passade han på att raljera över min dirigering av Gubben, med imitation av tal och ritning... Ungar! ;-)



 

Erik låg och bara njöt. 



Medan spåren lade till sig vallade vi en liten uppletsruta, lade ut föremål och sedan hämtades Zack. Dagens föremål var ett klockarmband, en hårborste, en sko och en läderknut. Först ut var Zack. Han fick ha sitt fina tjänstetäcken på sig!




Stilige Zack.


  

Here we go.


 






 




 



 

Lite karamell



 




  



När Zack var klar så var det Puppis tur i uppletsrutan. Han fick faktiskt gå i den också, även om den inte var helt platt. Håller tummarna att han fixar den. Kul tyckte han i alla fall att det var. Direkt efter uppletet gick vi bort och spårade. Johan fick gå med honom. Han flög stundtals som en vante i snåren, men det gick fint och det blev lättare när de sedan var ute på stubbåkern.



  



   



Sedan gick jag och Zack vårt spår och sedan avslutade vi med att Diva fick sitt. Solen började gå ned och det blev mörkare så det blev inget vidare till bilder.


   



 

  Efter två monstervintrar är denna syn underbar;


 

 
 
Malin

Malin

28 december 2011 08:30

Jag håller fullständigt med dig om vädret! Hur skönt som helst! Igår kunde jag till och med longera Maggie i padocken medans min dotter Frida försökte med lite lydnad på en ouppfostrad islänning!
Visst är det lerigt men det struntar jag i just nu! jag får vinter när vi åker i Mars till Trysil! Fina bilder med Era fina hundar in action! man blir så glad av att se dem. Kram

http://www.havrefallen.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

28 december 2011 12:18

Eller hur! Visst är det skönt när man kan nyttja sina faciliteter. Jag har inget ridhus så jag är tacksamt så.
Ouppfostrad är ju egentligen olärd så det är bra =D. På och träna =D!
Sedär till Trysil och åka skidor!? Så kul. Det är ju praktiskt att åka till snön när man vill använda den ha ha.
Tack!! Glada skitar är det.

Kram!

 
Ingen bild

sarah

28 december 2011 08:54

Visst är det underbart med barmark!!! VI var ute på berget igår o bara njöt i flera timmar i det underbara vädret :-)
Hyggligt o sätta Johan som ankare på Zack i spåret hehehe... Ser ut som ni hade en härlig dag familjen. Kram

Ann-Louise Ryrvik

28 december 2011 12:03

Jaaa! Passa på att njut. För snön kommer väl snart.
Ännu värre! Efter PUPPIS!!! Det är ju som gjort för flygturer. Barn måste dock härdas ;-)!

 
agneta

agneta

28 december 2011 10:50

som alltid fina bilder! kul att du är glad över vädret, ingen oro för klimatförändringar?

http://stillstanding.blogg.se

Ann-Louise Ryrvik

28 december 2011 12:01


Tack! =D
Nä, de här kraftiga slagen har nog mer med lokala variationer. Själva klimatförändringen är väl snarare globala snittemperaturer som ökar med delar av grader...
Jag hoppas om lokal tur. Däremot är jag naturligtvis bekymrad över den globala förändringen...

 
Ingen bild

Lena

28 december 2011 12:09

Visst får man lite vårkänslor när det är alldeles grönt! Ljuvligt!

Skicka en kram till Gubben från oss idag =)

Ann-Louise Ryrvik

28 december 2011 12:19


Ja. Det är som vår. En ros har satt knopp och nya skott är på väg upp. Måste täcka stackarna rejält innan kylan kommer.

Ja tack det ska jag. En hälsning till "menlösa barnet" =D

Kram kram!

 
Anna Hovskägg

Anna Hovskägg

28 december 2011 18:48

Men oj vad grönt ni har det! Här är det blixthalka... fast ganska ok spark-underlag ;)

Jag hade hoppats att få lite mer djur-tid nu när gubben också varit ledig den här veckan, men typiskt nog har jag dragit på mej en ny förkylning. Igen (!). Så nu är gubben & Stora N på badhuset & jag & bebisen hemma.

God fortsättning!

http://www.lyckoprickar.se

Ann-Louise Ryrvik

28 december 2011 23:38

Verkligen grönt.
Inte så dumt med sparkföre heller :-).

Elände med förkylningar som inte vill ge sig... Krya på dig!!!

Kram och gott nytt år!

 
Kim

Kim

29 december 2011 10:59

Vilken skön dag ni hade!
Och att det är barnvagns-före är ju toppen, mycket bättre en snö och is.

Roligt för Puppis att få jobba lite, tror det är ok bara det inte blir för mycket.
Jag får ju själv lite ont ibland efter vissa äventyr, men det är det värt ;)

Hoppas det fina vädret håller sig hela jullovet.

kram :)

http://varmt.bloggplatsen.se

Ann-Louise Ryrvik

29 december 2011 19:23


Ja verkligen ljuvligt!
Nog är det så. Man måste ju leva också även om det smärtar lite. Han mår för övrigt bra idag, faktiskt!

Kram, kram!

 
Malin

Malin

30 december 2011 23:36

Härliga bilder! En riktig vårdag =)

http://olydigahundar.blogspot.com

Ann-Louise Ryrvik

31 december 2011 06:19

Ja.Längtar

 
Ingen bild

Maria Y

2 januari 2012 11:14

Ser ju fint ut hos er! Hos oss är det bara lera. Boogies fötter går sönder, jag är helt förtvivlad! Kommer inte minusgraderna snart vet jag inte vad jag ska ta mig till!

Ann-Louise Ryrvik

2 januari 2012 22:47

Ja, på så sätt är det himla tråkigt. Alla hagar som blir söndertrampade och man kanske inte har något alternativ. Det är nog samma här ungefär. Jag har tur som har hårdgjort där det är mest belastat, och sten under en hel del av den trädklädda ytan.
Hemskt. Får hålla på lite kyla åt er i öst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louise Ryrvik - 21 januari 2015 16:47


  Nu är första "spadtaget" taget och de gamla husen är i förvandling... Snacka om renoveringsobjekt!   ...

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 19:45


  Kompis the Cat! <3

Av Ann-Louise Ryrvik - 17 januari 2015 08:38


     

Av Ann-Louise Ryrvik - 16 januari 2015 21:23

  Denna vecka har det varit etapp 2 på instruktörsutbildningen i Nose Work. Jättekul.  Det var kul att träffa alla igen och se deras utveckling och höra deras berättelser om sina testelever och deras framgångar. Sedan förra träffen har vi fått tr...

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards