Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 28 januari 2012 17:49


Upp i arla morgonstund för att ta emot hösilageleverans. Jag har ju den stora lyckan att få "just in time". Perfekt. Då får jag en iställd i höhäcken och sedan en i hörnan. Efter lite vattenpåfyllning och mockning var det dags för frukost och familjemys.

Johan har tappat rösten och är allmänt skral. Stackars kille. Erik är dock i fin vigör och låter desto mer. Roligt är att han är mer och mer kommunikativ och "vuxen".


Handtag är roliga....



    

 och Erik är söt!!!!

 

 

Vet inte vad det är för fel på mig, men blir det minusgrader och snö så går jag i idé. Hade tänk mig och göra mycket ute idag, men det blir knappt ens en hundpromenad. Det blev en liten, allt för litensväng, men i morgon lovar jag mina vovvar en rejäl tur oavsett väder och vind. Jag tycker bara att det är så himla obehagligt med minus....

Lite klickerick blev det dock inne. Bakbenstarget började vi med. Det är på G. Ska nog köra en vända till och se om han börjar lyfta sina fötter "i tomma".

Ute roade sig Zack lite själv... Här hade han fått fatt i en gammal tygväska och har fått "tokfnatt". Hundra knyck åt ena hållet och några sekunder senare passerar han i hundra knyck åt andra hållet...allt i glada hoppsa-skutt. Jag var tvungen att ta några bilder på honom.






 





  




  





  





  





Det var såpass mycket action att Salle passade på och komma och kolla läget. De är för goa de två. Då sätter sig Zack och Salle står - och så verkar de konversera.


  




Sen kom förstås resten också. Zack gjorde lekinviter för att se om de ville vara med och härja. Hade det inte varit staket emellan hade garanterat Fnasket varit med på noterna... och Zack hade varit platt...


 



Idag har det gått framåt med fiskarna också. Jag ser ett visst hopp. De t.o.m. buffade och knödde på stickan idag - tills jag gjorde det dumma - be husse fotografera. Och sa okey till blixt. SUCK! Det märktes inte förrän efter några repetitioner. De blev skrämda av att simma fram till stickan och badang - blixt. Inte populärt.  Mer om detta nörderi finns att läsa på min fiskblogg. 


 

Betydligt modigare O:n idag!  

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards