Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 14 mars 2012 21:11


Sitter här med ett glas Laphroaig och försöker kurera mig från en befarad influensa. Tänkte ändå ge en liten uppsummering av de sista dagarnas förehavanden.


Borta bra men hemma bäst. Vi har varit fyra dagar i Stockholm. Underbara härliga dagar i den vackraste av städer. Ja, vackrare stad än Stockholm finns inte. Varje gång jag är där blir jag glad. Funderade på vad det är som gör Stockholm så speciellt och jag tror att det är vattnet, att det är kuperat och att alla hus ser fräschare ut än tex i Göteborg. (Har väl antagligen med saltvattnet att göra kan jag tro!??)


Det var lite av "Familjen Annorlunda" när vi gav oss av. Två vuxna, två barn och TRE hundar. Grejen var den att våra hundvakter hade fått förhinder. Att lämna Zack på ett pensionat är otänkbart, så även Puppis. Bägge är för mammig och "ohängda" plus att Puppis kan muppa på andra hundar. Risken att de/han skulle få sig åthutningar är överhängande och i och med det är det inte aktuellt. Diva skulle kanske ha kunnat gå, men hon löpte och hade börjat bjuda ut sig till killarna vilket gjorde även att det var uteslutet vad gällde henne. Det var bara att packa vovvarna i bilen. Tack och lov så är Zack och Puppis så coola att de inte bryr sig nämnvärt, trots att hon gör allt för att de ska göra sitt jobb. De vet NÄR det är dags att agera, annars vänder de bort huvudena och sysslar med annat.


Med alla dessa individer i bilen inser man att det finns föga utrymme för packning. Dessutom måste vi ha en vagn med till Erik. Hur lösa det... Mest på skoj föreslog jag att "vi kan väl ta med den lilla släpkärran". Fasen vilken bra idé visade det sig. Perfekt. I den rymdes barnvagn, hundbur ( till Diva ifall riktiga höglöpsdagarna skulle inträda), kläder, sängkläder, Danny-skyltar och annat smått och gott. Knäppt, men praktiskt.


Huvudanledningen till vår resa var att se Danny i den stora bollen dvs Melodifestivalen. Johan är ju en riktig schlagerfantast och har väl mer eller mindre tvingat oss andra att följa spektaklet. Gör ingenting tycker jag då Danny är med he he. Jag gillar honom. Jag har sett honom live en del gånger och jag är imponerad. Det är inte min typ av musik egentligen, det är bara P!nk numer, men han är duktig, seriös och kanske mest av allt som det känns - ärlig. Ibland kan jag tycka synd om honom som inte verkar komma ur "tjej o barnidol-träsket" oavsett hur han försöker. Stämpeln sitter där. Tänker bl.a på när han skulle spela på Fjordfestivalen och var bokad till eftermiddag, solen stekte rakt in på scen och han hade rakt motsol. Där körde han ändå järnet under dessa förutsättningar. Sjunger skitbra, dansar som f-n och kämpar med en publik bestående av ett knippe barn, en hord tonårstjejer och en skock ditsläpade ointresserade föräldrar. Efteråt så satt han troget och skrev autografer och kramade alla. Gav sig inte förrän de sista hade fått sitt. Då hade det gått MÅÅÅÅNGA timmar och de senare bokade (som jag då tycker betydligt sämre och tråkigare banden) hade börjat spela. Tyckte så synd om honom. Han är värd så mycket bättre! 


Hoppsan. Här blev det ett lite känslomässigt utlägg... hrmmm. Nåväl. Det var onekligen häftigt att vara på plats i bollen. Speciellt när Loreen kom in. Då trodde jag att Globen skulle sprängas. Sicket tryck! Det var ett sådant dån ifrån publiken att det inte hördes något av vad som sas. Redan då insåg man att det var kört för Danny. Synd om honom, men Loreen är bra så det blir nog bra det också.


Däremot inser jag att vi betalade för att vara statister. Vid given signal - kamerorna sveper - så skulle vi vifta på ballonger och skyltar som tvåbenta Pavlovs hundar. I övrigt fanns ingen interaktion mellan show och publik. Slutorden var "Tack för att ni hjälpte oss genomföra detta!". Irriterande. Såpass mycket hade man betalat eller i alla fall av lite respekt kunde kanske ett litet uns av det som hände riktats mot publiken. Vi var liksom ett nödvändigt ont...

Strunt samma. Cirkusen är över för denna gång.


Jag vågade inte ta med stora kameran. En gång för lääääänge sedan var vi på Eurovision i Köpenhamn. Då blev vi visiterade och fick lämna in kameran i en garderob. Sånt är jobbigt och tar tid när man vill hem så det fick bli iPhonebilder bara... Det visade sig att det inte fanns någon som helst kontroll. Inte av något. Så det kunde jag gott ha gjort.

Johan kollar läget innan...



Två uvar...



 

Johan är en hejare på schlagerkunskap. Kunde alla svaren, men hann inte trycka så snabbt, eller hårt eller vad det nu var...



 

Nära sina drömmars mål....



 

Våra flitigt tillverkade skylt. Jag höll tre och Johan två bokstäver. Funkade fint. Här är dock Johan lite trött och aningens moloken för det är efter hela ståhejet. 

Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards