Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 26 maj 2012 09:33


I går var det äntligen dags. Dags att hämta lille jättekaninen.

Nej, nej, NEJ jag ska inte börja träna kaniner! Not! Aldrig! Absolut inte! Men man vet aldrig... ;-)


Jag har varit fascinerad av belgiska jättekaninger ett tag. De kan bli enorma. Världsrekordet är väl 20 kg tror jag. Skrämmande stora. Kan verkligen se scenariot framför mig hur man sitter ute på altanen med gäster och så helt plötsligt blir det ringar i glasen á la Jurassic park. Alla blir förskräckta - vad är på ingång? Ett monster? En dinosaurie?

- Lugnt! Det är bara STAMPE!!!!  Och så dyker han upp - jättekaninen. Ha ha XD.


 

Bild på belgiskjättekanin som är ärligt snodd på nätet :-)

 



Nå, så stora blir de inte i Sverige. Man vill inte avla på de allra största eftersom de bara lever några år då. Här är väl vikten runt 8 kg upp mot 10kg. Inte så lite det heller. Vår Stampe blir nog ännu lite mindre, men stor kanin blir det :-).


Här kommer lite bilder från när vi var och kikade på honom för några veckor sedan...


Johan och Stampes mamma.




    

Mammakanin




  

Liten plutt....



  

Flera små niner...



  

Pappa kanin.

 

 


Johan tycker att de är så söta så!

 



  


  

Nawwwwwh





Stampe (antagligen)  



Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Ovido - Quiz & Flashcards