Alla inlägg den 4 september 2012

Av Ann-Louise Ryrvik - 4 september 2012 20:37


Inspirerad efter helgens kurs på Hellekis skulle här ridas idag. (Igår hann jag helt enkelt inte. )


Ut med Loke och så försöka omsätta all teori och alla tankar i praktiken! Resultat; tja inte var det kanske som vissa av ekipagen i helgen hrmm.... ;-).... men faktiskt åt rätt håll i alla fall. Successivt börjar de små bitarna ramla på plats. Jag har ju börjat förstå lite i teorin, börjat se på andra ekipage och faktum är att jag börjar se och känna lite på mina också. Säkert mycket som är trivialt för andra, men för egen del är det framsteg. Jag inser att jag inte ens har börjat skrapa på ytan.



Roligt är att de få sekunder jag gör något rätt, så gör ju Loke rätt. Förstås! Problemet ligger naturligtvis inte hos hästen utan hos ryttare. Fast många gånger så blir det nog hästens problem ändå då man kanske ser det som om hästen har olater, inte lyssnar, är dominant odyl. Hästen blir då korrigerad för något som ryttaren är orsak till. Ganska hemskt egentligen!


Det är ingen större risk i mitt fall. Jag inser vari problemet ligger. Dessutom är jag inte så kaxig ryttare så jag vågar gå i klinsch. Ett ruskande och jag är ur spel ;-).

Appropå det. Idag gjorde Loke en 360 gradare med mig och ja, jag satt kvar. Med tanke på hur ringrostig jag är så trodde jag att sådana krumbukter skulle göra att jag fick smaka sand, men se det slapp jag. Tack å lov för jag är för gammal och stel för att ramla av he he... Kändes faktiskt lite bra att fått testa på det igen, nu när det gick fint. Det var länge sedan, trots att jag förr red pop-corn och halvgalna hästar. Det blir mindre hjärnspöken då och mer hopp om att man inte är HELT hjälplös ;-)













Loke, den snälle björnen, tar det hela med jämnmod... (förutom när Hill´s påsar kommer flygande över staketen)







 

Även om han nog ofta skrattar åt mig i smyg... -Ha ha hon har varit på kurs! Fniss... Jag låter henne väl hållas, men egentligen så är hon helt ute och cyklar.... 








Presentation

Fotoutmaningen 2015

 

Kategorier

Fråga mig

88 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!!!


Skapa flashcards